No né, fakt..!!, jezdím BX a švagr je servisuje. U piva mi řekl co s tím a já s rozklepanými nohami jsem se pustil do výměny předních desek. Závlačky a vymezovací plechy antikoro, váleček zašroubovat rukou, vložit desky, kolo a utáhnout. Nakonec to bylo za 15 minut jedno kolo. Tak to jsem ještě nikdy neviděl, proto jak říkáš mi to připadalo "ZVLÁŠTNÍ". Ahoj H.
výborně řečeno, co se nezkazí, nezlomí, nezkroutí nebo nezrezne, je opravdu zvláštní 🙂
aka je asi ceny brzdicov z oktavky??
Hannes:to ma i olcit 🙂
Jenom pro inspiraci - Citroen BX má na PŘEDNÍCH kotoučích lanovou ručku, včetně samostavu. Mohu nafotit. Na vrakáčích je jich hafo. Celý komplet je "nějaký zvláštní", protože jsem ho nikdy neviděl rezavý nebo nefunkční. Vždy jde výměna desek a zamačknutí válečku parádně. HANESS
Oktávka má zadní kotouče (jako víc věcí🙂 od VW je to lanovodem a jsem s tim plně spokojen......
První auto, které jsem viděl s kombinací kotouče vzadu - ručka na lanko byl blahé paměti Renault 8 a Fiat 125. A to už je něco roků tomu nazad.


Tak proč by to nemělo jít dnes ?
Géčkový Opel Astra má vzádu taky kotouče přes lanko...





Největší problém je vždy výroba držáku brzdiče, tam to musí být přesně a málokdo je ochoten to vymýšlet, měřit a experimentovat...





Jinak myslím že Saky nabízí řešení: má držáky na zadní kotouče pro brzdič z oktávky a tam je ručka, pokud se nepletu ovládaná lankem....





A co se týče krtoucení držáku, stěžoval si na to kdysi Chipmen, ale tam ten držák byl snad z 2mm plechu což je skutečně málo. Ten co mám já je od Gotreka a je to 4 mm plech a ten se určitě nebude kroutit😀





BTW: v originál návodě pro Škodu 130 L/A je ten plech jenom 3 mm ...
Proč by nešla použít ručka přes lana? Třeba Golf II GTI to tak má a většina, asi vlastně skoro všechny nový auta to tak maj, potom už by stačilo jen vyřešit individuální držáky třmenů...
To ZdenoR: hele ja bych tu rucku kdyztak vzal, mozna ze budu kupovat kyvku s kotoucema tak by se mi hodila. Sem porad premejslel jak na kotouce narvat normalni rucku s lankama, ale prisel sem akorat na to ze to nejde🙂)))))
Někde jsem viděl válec vzadu pod sedačkou i s nádobkou a ovládání bylo klasicky lankem.
Nádobku dám k motoru...
Jinak mě osobně se líbi tohle řešeni http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=220&pid=43


a umístit někde za zadni sedačky.Ta nádobka by kazila estetiku 🙂
Dobře věřím ti 🙂


Vzpoměl jsem si na návod myslím že někde na techwebu kde si autor stěžoval na kroucení plechu uchycení ručky..
Já myslím, že nemá🙂 http://skoda130lr.wz.cz/fotecky/Binterier1.jpg





Ale je to v podstatě jedno🙂 Co se týče vůle, je to pouze na seřízení. Konkrétně v mém provedení to nulovou vůli, páka ruční brzdy je v podlaze připevněná napevno (jako u každého erka) a držák je řišroubován k podlaze taky napevno, takže jediná vůle by mohla být v délce ovládací páčky... A tam není😀
Petkare nemá být ten držák brzdového válečku obráceně.Já to mam tak na autě co jsem dovezl.


http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=485&pid=126


Příjde mi ze to nevá mezi sebou takově vůle.





Do eRka to mám v pláni pořešit jinak.Něco aby se dala nádobka schovat.Jestki je zájem jsem ochoten celou ručku prodat.
Petkar : 😉
To si děláš Davida srandu, že jo?😀 Dovedeš si představit délku té ovládací tyčky?😀
Já bych ho dal dopředu do kufru.
Ale nie je tam kde mam umiestnit valec
Všechno to máš v dokumentaci pro sportovní úpravy Škoda 130L/A
Nazdar, viete mi niekto poradit ako spravit hydraulicku rucnu brzdu? Kde mam umiestnit brzdovy valcek? ako treba upravit paku?