9. květen 2005

Kočkolap

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 11694×, Komentářů: 13, Líbí se Autor: Chrobak.SACEK
Používání "drahouška"

Kontakt

MSN Chrobak_sacek@hotmail.com

ICQ 212462756

Mobil 608 749 794

Kočkolap prolezl technickou a tím považuji jeho renovaci a přestavbu popsanou v článku

Renovace Kočkolapa

za uzavřenou. Tento článek se bude zabývat jeho dalším používáním, úpravama a opravama a vylepšováním vycházejícím z potřeb bezproblémového úžívání.

Oficíální úžívání začíná zhruba v tomto stavu...

Duben 2004

Po prvních testovacích jizdách jsem zjistil, že předek je tak strašně nízko že se nedá přejet ani záplata na silnici, aby si gumy neškrtly o blatníky a při brzdění a průjezdech zatáčkama to vypadalo jako při závodech traků . Po najetí cca. 35km vypadali Pirellky jako když je vezmete hoblíkem :-( .

Pružiny jsme, vyndaly a nameřil jsem pouhých 235mm. ( byly řezané už předchozím majitelem nápravy ) Zpátky už nešli a dal jsem tam zatím 26?-270mm. Original neřezané. Je to sice malinko výš nežli jsem si představoval, ale dá se s tím jezdit ( připadá mi to že to i lépe zatáčí - neodskakuje to a není to tak tvrdé, tam to bylo tak na okruhy ).

Ukázaly se další závady a to nepřesné řazení a vyskakování rychlostí ( hlavně 2ky ) a "drhnutí" plynového pedálu.

Řazení se zlepšilo vyměnou silenbloků ( u motoru ). Zmizelo zároveň klasické drnčení - řadící páka = 2,5t. ot., popelník = 3t.ot. atd. :-) Je to práce tak na 1 odpoledne a za cca. 140Kč se výrazně zlepší jízdní konfort. Celkově se motor hodně zklidnil a v kabině je znatelnější tiho.

S plynem to bylo horší, pedál byl rozhejbanej, vedení komplet vyměněno, karburator po generálce a když se vše dalo dohromady, tak prostě hrůza.

Nakonec se ukázala závady v známém pákostroji. Jelikož mám karburator EDSR tak pákostroj už byl upravován a nechodil jak by měl. Po delším přemýšlení nad vhodným technyckým řešením alá Š120 ( ale s chladičem v zadu ) jsem zvolil kombinaci original držáku bovdenu ( orig. bovden a trasa ) + Š120 lanko + klatkový převod. Více je poznat z fotek.

Testuje se dále, takže za čas budou zase nějaké aktuální informace.

Červen 2004

Auto už nějak moc dlouho jezdí bez větčích problému a já začínám mít roupy. Pustil jsem se tedy s velikou chutí do úprav motoru a o to rychleji jsem zase skončil. Odlechčil jsem hlavu několika utrženými šrouby a jedním ještě pěkně nešťastně. Viz. foto.Toho co navařil další šrouby na inbusy bych nejradeji přetrhnul.

Přikládám také několik slíbených fotek na kterých je vidět jakým způsobem jsou natónovaná skla.

Srpen 2004

Podařilo se mi sehnat jiny motor ( orig. eRko po GO ) takže nejrychlejší oprava utržených šroubů bude výměna motoru.

Když už měním motor, tak rovnou i díly které by v budoucnosti mohli dělat problémy. Pro porovnání jsem vyfotil vodní pumpy. Tak v pravo je orig. ta vlevo z eMka. Někdy se člověk diví, jak to vůbec mohlo fungovat.Vodní pumpu jsem nakonec musel stejně vyměnit, neboť ta nová ( ze 130tky ) se nevejde do eRkového bloku. Musí se použít ze 120tky.

Září 2004

Tak moror je už přehozen. Vyměnili jsme ložisko a gufero pod setrvákem, který na radu odborníků nakonec zůstal originál, neboť odlechčení by bez dalších úprav ( vačka, hlava... ) přineslo spíše zhoršení. Repase se také dočkala spojka a přítlačák. Preventivně jsem sundal vanu a dobře jsem udělal. Ikdyž byl motor v oleji a potvrdila se informace o nedávné GO, byla na dně vany usazena cca 3mm vrstva blíže neidentifikovatelného blátíčka. Takže musím ještě všechno pořádně vyčistit, pohrát si s rozdělovačem, dostrojit motor ( alternátor, AC pumpa atd.. )seřidit ventili a předstih a hurá na postupné zajíždění.

Říjen 2004

Z postupného zajíždění nakonec nebylo nic. Díky svojí úžasné "šikovnosti" jsem si přidělal krásnou práci. ( a nejenom sobě )Vysypal jsem si 5tky pérovky z karburatoru někam na motor. 3 jsem našl,ale jedna stale chyběla. Jelkož jsem měl v době pádu podložek sundané víko ventilů, vzniklo důvodné podezření, že spadla do motoru. Nakonec nám nezbylo nežli rozebrat 1/2 motoru a zkontrolovat jednotlivá zdvihátka. 5tku jsme nenašli ale vypadla na nás 8čka... Kde se vtala nikdo neví, ale nebýt toho incidentu, mohla nadělat pořádnou paseku.

S touto operací mi pomáhal jeden známý za což mi velice děkuji. Sám bych ot měl rozhrabané ještě dneska.

Motor jsem dal dokupy večer před odjezdem do Klatov, takže veškeré zajíždění se událo cestou na sraz. Po cca.250 km doslat motor plnou soutěžní dávku a jelikož obstál tak je asi zajetý dobře :-).Cestou se nám svlékla guma z chladiče a nadělala mírnou paseku v motorovém prostoru. Na fotkách je vidět jak krásně odlechčila vrtuly chlazení. Poškozeného karburátoru jsem si všiml až po soutěžích. Vrtuli jsme sehnali provizorni a soutěž a sraz absolvovali s ní. Karburator, už mám objednaný ( Jikov 32 SEDR, pro 136tku ) a vrtule se vymění. Při té příležitosti rovnou vyměním i ložiska a provedu celkovou generálku ramene.

Sraz byl perefeketní, sešla se kupa sqwjělých lidiček. Jekož se za jízdy dost špatně fotí tak jsem z dovolením převzal několik fotek z DVD srazu.

Cestou domů jsme ještě někde uklepali pravou zadní zástěrku, jinak auto fungovalo bez problemů. Teďka půjde pěkně na zimní stanoviště a najaře jsou plánovány další mírné dodělávky a úpravy. Hlavně musím vyřešit přední lemy, neboť rally ukázala, že i tento stav je nevyhovující.

Duben 2005

Autíčko už jsem probudil ze zimního spánku, dovezl domu a začal na něm pracovat.

Nejhoší práce bude asi s řízením.... Při sesazení hřebenu a původní tyče byl nutno předelat držák v kasly pod palubovkou. Předtím to bylo v pohodě, ale teďka když tam je halda eletriky, koženka, palubovka ....

Nový karbec už je namontovaný a je to znát. Hlavně při studeném motoru. Auto jede plunule a bez škubání, sytič zavírám po ujetí cca. 500m. Vrtule na výměnu už je také doma.

Vrtule vyměněná, sání přehozeno ( teďka je 130tkové - na fotkách, má oproti 120tkovému pozměněný tvar směšovací komory a celkově jsem ho vevnitř zbavil všech otřebpů a zaoblil hrany ), přední lemy zaklepaný, řízení předělané ( jde nějak ztuha ), mlhovky zapojené, namontované kryty pod palubovkou, takže mi snad už konečně nebude táhnout na nohy. V mezičasech dodělávám model eReSa.

Květen 2005

Tak jsme s autem úspěšně přežili další sraz v Běšinách (Klatovech). Sraz byl úplně sqwjělí, neopakovatený, megaSUPROVÝ. Atmosféra byla perefeketní, všude spousty super lidí, úžasně vydařený orienťák, atraktviní eRZety, zábavný ostatní program... atd. Pořadatelé všechno zvládly s naprostou profesionalitou a my se mohli v klidu bavit.

Auto fungovalo bez problému ( až na ztrácení vody z chladiče při eRZetách, což bylo definováno jako problém s vysokým tlakem od vodní pumpy - na úpravě se již pracuje. ) Jediné co při závodech jaxy nefungovalo byl známý, problematický mezikus mezi pedálama a volantem...

Naštěstí se při této na první pohled vážné nehodě nic nestalo ( ani posádce ani autu ). Odskákal to jenom ohnutý držák nárazníku ( už spraveno, momentálně je v galvanovně ) a naprasklé lízátko ( na něm se již pracuje také ).

Hanďa jenom konstatovala - "pokud je to v pořádku tak jedem ještě jednou..." tak jsme jeli...

Doma proběhlo odbahnění, vysušení.....

Po demontáži jsem identifikoval také mírně zohýbaný nárazník ( už se se rovná ) a děsně smradlavé bahno, které bylo úplně Fšude.

Autí je opraveno, šrámy jsou zamaskovány. V mezičase kdy jsem čekal na díly z galvanovny jsem konečně přišel na závadu cukajícího plynu. Byla to ta vratná pružinka co je u karburátoru - drhla o žebro na víku ventilů. Stačilo ji jenom jinak uchytit a pohrát si se správným napnutím, takže výměna pedálu proběla vlastně už jenom preventivně. Taky jsem vrátil zpět "velkou" řemenici na vodní pumpu a dal nové víčko na chladič tak uvidíme co to bude dělat.

Červenec 2005

Vše funguje a tak probíhají pouze nutné opravy a dolaďování. Konečně jsem si udělal čas a vyřešil sáknoucí olej v místech připojení tlakoměru k motoru.

Občas se mi stávalo, že při zatáčení doprava a přejetí nerovnosti ( najetí na chodník ) něco vrzalo v přední nápravě. Důkladně jsem ji prohlédnul ( nic jsem nenašel ), očistil brzdové destičky, namazal ložiska v nábojích. Už to nevrže, ale jistli na to zabralo něco z toho co jsem udělal nemám tušení. :-/

Září 2005

Kočkolap momentálně spíše stojí nežli jezdí. Technicky je v pořádku ( až na něco co dělá ve dveřích spolujezdce za jízdy příšernej kravál ), ale nějak mám momentálně na práci důležitější věci ( a cena benzínu v tom taky hraje svoji roli... ). Do Klatov na 99% taky nejedu.

Květen 2006

Zima je fuč a já s zase brázím české silnice. Tedy spíše kličkuju mezi dírama. Běšiny jsme opět vynechali - trochu kuli penězům trochu kuli času.

STK prolezlo bez problému - ještě si ho pamatovali z minula, tak jsem dostal pochvalu za úpravu řízení ( ten volant na šikmo se jim posledně moc nezamlouval ) jinak vše OK.

Chystá se svatba ( která se nakonec zvrhává v mírný eRko sraz ) a tak připravuji auto.... aneb kur.. kdo sem dal ty vrata.

No to je radost - 14 dní před dnem D. Stačilo pár telefonů a "pár" dukátků a bude to zase v cajku a plně reprezentativní.

12.5.2006

Asi nejslavnější den v životě Kočkolapa ( a nejenom jeho ). Už se to nějak seběhlo a já přišel o 1/2 vozidla neboť ta druhá nyní patří manželce. :-)))

Několik fotek z eRko-svatby.

Celý článek o této (jak bylo vhodně poznamenáno ) "taškařici" najdete zde.

==============================================================

Březen 2011

Tlustá čára za minulostí, manželství je již 2 roky rozvedené a Kočkolap po několika letech stání pod plachtou v garáži snad opět vyrazí brázdit české silnice.

Pokračování v dalším článku.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 11694×, Komentářů: 13, Líbí se Autor: Chrobak.SACEK
Děkuji za uvítání.. už mě ta vůně benzínu a oleje nějak chyběla 🙂
Jak je vidět, ne každé manželství přeje jiným láskám...byť plechovým. Vítej zpět 🙂
nevim, jestli je to tou barvou, nebo těma kolama, ale ze všech zdejších erek se mi tohle líbí nejvíc!dobrá práce! už aby jezdilo i to moje... 🙂
Hodně štěstí 🙂





Ta svatební kolona je naprosto perfektní !!!


Jedna krasavice vedle druhý.
Neboj, pokusím se být plodný o víkendu, ale raděj neřeknu který víkend mám na mysli, aby jste mě hned po neděli nechytali za slovo 😀
výborný! 🙂 A mimochodem gratuluju.
Píše to i v článku, jsou nátónovaná
Máš super tmavý okna, jsou to fólie, nebo tónování?
Kočkolap??? a kde, zhod aspon predni naraznik
No prokázals kus odvahy, žes po tom výletu mimo trať jel další RZ.
Cau. No teda chlape jeste ze to dopadlo takhle.
Ale stále lepšie vidieť fotku Kočkolapa, ktoý spadne do bahna ako vidieť fotky z článku \"Aleš ve stromě\". To bahno (ako vravel Laďa-Ladis) sa naozaj dá umyť, ale takú eRku ktorú zdemoloval Aleš nárazom do stromu by nedal do pôvodného stavu ani David Cooperfield.
Koukám že jsi měl více štěstí jak rozumu 🙂...bahýnko se umyje 😉

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253