22. únor 2005

Carlosova Popelka

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 6038×, Komentářů: 16, Líbí se Autor:
Moje kilovka...

Popelku jsem si pořídil v únoru 2003. Vždycky se mi líbily Škodovky, zejména hundrtky a eRka. Tak po asi 14-ti denním pročítání inzerátů moje oko padlo na: Š 100, r.v. 69, po 1. majiteli, STK 10/03, v dobrém tech. stavu. Cena dohodou. Chtěl jsem sice kilovku mladšího data narození, ale nakonec jsem na inzerát zavolal a jel se s tátou na to podívat.

Stovka byla opravdu v dobrém technickém stavu, nové přední blatníky a čelo, prahy OK, podlaha OK, zadní blatníky prorezlé, děravé. Předek natřený štětkou, zbytek originál šedý lak, za ta léta už zašlý. Motor naskočil napoprvé. Majitel se dušoval že auto má najeto opravdu jen 90000 km jak ukazuje tachometr. Po chvilce smlouvání o ceně jsem odjížděl k domovu se svým prvním autem. Za 4000 Kč jsem pořídil auto ve slušném stavu, úplně nové zadní blatníky a navrch vrak Š 110 L na náhradní díly.

Nejprve jsem s autem jezdil jen tak. Kámoši se mi smáli, když mě viděli jak jezdním napasovanej za volantem (měřím 190 cm) a o autě řekli, že je to taková Popelka. Po týdnu ježdění mi vytekla z Popelky všechna voda i s nově koupeným fridexem na ulici. Bylo na čase pustit se do oprav a úprav.

Tak jsme se s tátou pustili do výměny všech hadic a trubek. Trubka která vede od vodní pumpy kolem hlavy válců byla děravá, prý už se na hundrtku nedá sehnat, tak jsem ji nechal naohýbat u topenáře z mědi. Když už jsme byli v tom tak jsme mrkli i na vodní pumpu. Lopatky totálně sežraný, nastoupila vrtulka ze Š120 (užovka) - lopatky jsou větší, líp proudí voda.

Dál jsem musel vyměnit vzduchovej filtr (úplně černej) a výfuk (úplně děravej). Pak už jsem se pouštěl pouze do úprav.

V Popelce bylo namontováno ještě dynamo. To v nízkých otáčkách skoro vůbec nedobíjí, tak jsem ho vyhodil a vyměnil za alternátor ze stodvácy. Malej rozdělovač se mi na autě taky nelíbil, tak jsem ho prohodil za velkej. S výměnou oleje přišlo i přetěsnění vany. Kola jsem zatím nechával původní (155-14) ale pokukoval jsem po stodvacítkových. Přední kola nebyly vůbec vyvážený, po jízdě jsem si připadal jako po práci se zbíječkou. Auto v zatáčkách moc nesedělo a při ostřejší jízdě každou chvíli kvičely gumy. Tak jsem sehnal použitý kola 165/13 a nasadil je na Popelku. Rozdíl byl ohromující! Volant se ani nehnul i při 120 km/h a auto v zatáčkách ani nekvíkne.

Z interiéru jsem nejdřív vyhodil to obrovské kormidlo co tam sériově montovali a dal tam docela hezký sportovní tříramenný volant. Zabudoval jsem rádio, abych si při jízdě poslechnul nějakou muziku. Změn doznala i přístrojovka. Pořád jsem chtěl mít v autě otáčkoměr a když jsem ho pak sehnal, zařezal jsem do palubky i ostatní stodvácové přístroje. (Alespoň mám i denní počítadlo ujetých km :o) Do konce roku jsem už jenom jezdil.

Tohle je moje Popelka

S prvními jarními květinami však vykvetla i moje Popelka :-). Ledabyle zakytovaný díry v zadních blatnících se zvětšily a předek vypadal, jako by se o něj otřela ta nejzrzavější liška. Tak jsem se pustil do práce. Nové zadní blatníky mi táta obrousil a natřel základovkou. Na autě jsem je vyměnil za jedno odpoledne. Předek jsem taky přebrousil a přemýšlel co s tím. Nechat to celý nalakovat je věc docela nákladná (student). Tak jsem zvolil levnější variantu – plechovka šedé barvy pro venkovní použití a malej molitanovej váleček. Vypadá to docela dobře, ale není to ono. Nárazníky musely jít na černo kvůli oprýskanému chromu. Před lakováním jsem ještě napletl na střechu anténu, vyměnil poškrabané přední okno, do předních blatníků opasoval boční blinkry z Felicie a zadní mlhovky zařezal do mřížky v zadním čele. Víčko od nádrže (ještě špunt s logem Škoda) bylo dost olezlý a nešlo ani zaklapnout. Tak jsem ho dal pryč a zbylou díru zalepil nějakým dvousložkovým tmelem, který vytvrdnul jako kamen. Hrdlo do nádrže mám v kufru. (Lidi u benzínky si klepou na čelo proč si leju benzin do kufru :o)

Jako zatím poslední úpravu jsem do motoru zabudoval tranzistorový zapalování. Svíčky dávaji silnější jiskru, motor líp drží volnoběžný otáčky, při studeným motoru auto necuká a můžu dřív vypnout sytič. Motor jde lépe do otáček. V neposlední řadě to šetří kladívko a nemusim furt štelovat předstih :o)

Pár technických dat:

Motor: Š 100, bez úprav

Převodovka: Š 100, 4q

Max rychlost: 130 km/h

Nápravy: Š 100, úzké

Kola: plecháče 165/13

Topení: Těleso ze Š 120

Plány do budoucna:

Motor: Š 120

Převodovka: 4q z eMka

Nápravy: eMkový nápravy

Kola: ?

Nový lak (teď už opravdový :o)

Muzika

Škodě zdar!

Carlos

P.S. Fotky jsou z léta 2003, aktuální dodám co nevidět :-)

Nejnovější fotky Popelky

Fotky jsou z 27.3.2005 :-)


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 6038×, Komentářů: 16, Líbí se Autor:
No Fear... Of Beer? 🙂
Tak tady jsou slíbené aktuální fotky 😉
Pěknej hundrt, s tím napasování za volantem bych mohl taky vyprávět, já mam 2 metry... Ale vlezu se tam
Vodní pumpa je původní, akorát jsem vyměnil tu hřídelku s lopatkama. Tu jsem koupil úplně novou a je určená do 105 a 120 úzký typ. Oprotí původní Škoda 100 zaleze trochu hlouběji do bloku (malinko), oběhový kolečko je stejně velký, lopatky na něm jsou delší. Až skoro ke středu kolečka, oproti původní kde byly jen asi do půlky. Chlazení motoru funguje normálně, teplota se drží na 80 stupních. Akorát při rychlostech kolem 100 km/h na delších vzdálenostech leze teplota nahoru. Ale to je asi nešvar tohoto typu chlazení, se kterym se potýká každý 🙂
Ale v dokumentech od škody se píše že když dáváš motor 120 do kila tak se má vodní pumpa vyměnit za původní. Asi ten oběh vody měli nějak spočítanej...
To MIRA: S lopatkama je to jeste trosku jinak... Je uplne stare provedeni, to bylo urcite na aute - nejmensi sklon a mejmene lopatek... Novejsi provedeni pro 100,110 a 120 do roku vyroby 1984 ma vice lopatek pod vetsim uhlem. Toto je uplne v klidu datelny do S100 a chladi to opravdu lepe... A pak je posledni varianta od 1985 - tzv. 130-tkove lopatky (ale davalo se i do S120 po tomto datu) - nejvetsi lopatky, vice lopatek... Ale tuhle do toho stareho bloku ani nedas... Takze, mam tam tu spravnou a lepe fungujici... pravdepodobne... 😉
Karle dobrý,uděláme ještě pár pořádnejch fotek a bude to nejlepší stránka o kilovkách.Občas zajedem na sraz,řeknem jaký to bylo a tak.Uplně Carlos Škodovkář 🙂
Dík za komentáře. Jen bych chtěl dodat, že nemám tolik času se autu věnovat a používám ho na běžný ježdění. O motoru z Fáva jsem neuvažoval, kvůli problémům s montáži a následným problémům na STK 🙂 O pětikvaltu zrovnatak. Navíc ani nemám podmínky na takové úpravy. Se stodvacítkovým motorem by asi neměl být problém, ne?
Taky bych se přikláněl k pětikvaltu, ale ze 125 a né ze 130/Rapid - ten má těžší stálý převod a i na rapida je to skoro moc dopomala, vhodné spíš na dálnice než na běžné z vesnice do vesnice
Široký nápravy na stovku jsou opravdu povolený. Ale ta vodní pumpa ze 120 asi není dobrej nápad. Měla by se zachovat ta původní... Větší lopatky jsou dobrý jen pro stodvacítky (chladič vepředu).
K těm M-kovejm nápravám: Já jsem napsal žádost do Mladé Boleslavy a zpátky mi přišel přípis do techničáku s povolením a dokonce s návodem, jak upravit lemy blatníků a na technické mají po parádě.
No tak nevim jestli to u vas na STK ma nebo nema sanci, ale siroky napravy jsou to jediny co je na hundrty a spol. bez problemu povoleny, jen tam musi byt zachovane maticove rizeni. Ja jsem byl na STK s kamosem, v Praze, primo v podniku DEKRA a na tohle nerekli ani slovo. Ale napriklad to, ze chybely mrizky v zadnich blatnicich (ostre hrany) to se jim vubec nelibilo.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
TURBO,,,jo jasně u nas to taky nema sanci na STK,,ale vždycky se to da nak udělat🙂jink fakt to chce 5rychlostí,,,a emko,,,a sto 120 ne dej tam favo je to cenově na stejno,,,
Nemáš v pláne dať tam aj náporák a namiesto 4q z eMka dať radšej 5q z Rapida? Ináč s tými eMkovými nápravami to neni zlé. Akorát sa obávam, či potom auto prejde STK, keď bude iný rozchod kolies. Lebo na Slovensku, by užovka z eMkovými nápravami neprešla STK. Tak potom neviem, ako je to v Česku. Ale ináč ŠKODÁM zdar.
Přéésně takhle jsem taky začínal.
Zdravim, pekna hundrtka 🙂 Jen tak dal! Jsou to vdecny a spolehlivy auta... Jen ten rozdelovac - sice hundrtkovy motory jsou vuci predstihu relativne imunni ale prece... Ma jinou charakteristiku, takze bych mozna kouknul po nejakym spravnym a zrepasovat...

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253