15. březen 2004

Vysavač

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 7097×, Komentářů: 25, Líbí se Autor: KDB

Škodu 100 L, šedobéžové barvy, r.v.69, vlastnil můj děda. S ní mám spojeno hodně vzpomínek na dobu, kdy jsem byl malý kluk. Když děda umřel, měla najeto 54.000 km a byla vlastně úplně nová, protože děda byl velmi, velmi pečlivý majitel :-). Bohužel jsem nemohl ovlivnit její další osud, a tak byla prodána a během několika let podlehla neradostnému osudu..

Loni na jaře jsem objevil volné místo ve stodole, a protože jsem chtěl mít doma připomínku dědy a doby, kdy jsem byl kluk, začal jsem shánět. Chtěl jsem takové, jako měl děda, rok, stav a nejlépe jeden majitel. Za několik týdnů jsem našel stovečku v naprosto precizním stavu,vše, až na detaily (práce cca na dva dny) původní, korozí nedotčená ( každé dva roky konzervace spec. olejem), všechen spojovací materiál a leccos jiného z nerezu (majitel byl od černého řemesla), prostě kouzelná… Přece ale měla několik, z mého pohledu „vad“

Byla bílá , př. náprava a motor po pečlivé GO, ale prostě již ne „původní“:-), nový lak ( ale před 20 lety a v lakovně, takže vlastně „dobový“:-)) a r.v. 1971. Navíc jsem zároveň našel ještě jednu,skoro stejný stav, ale nějak víc mi padnoucí do oka:-). Těžké rozhodování.. Nakonec jsou moje obě :-)). Vysavač (jméno dostal kvůli výraznému zvuku ventilátoru). Je těžké k ní něco říci, je to prostě Š100L, r.v .71, ve stavu velmi blízkém bezvadnému. Vady jsou opravdu jen kosmetické. Jedná se hlavně o nepůvodní lištu a nápis předního čela, palubní desku ( pochází z 110 LS) ,volant, alternátor, kryty zadních světel a několik dalších detailů. Všechny původní věci mám, stačí je jen namontovat:-).Lak má drobné oděrky ,největší jsou po odejmutí bočních ochranných lišt , Což budu řešit místní retuší.

O přístupu majitele svědčí např. fakt, že palubní deska neobsahuje díru na kontrolku mlhovky, protože ta je vtipně zapojena na kontrolku rezervy paliva&:-). Věřím, že fotky vypoví, vše, co jsem neřekl..:-)

Již od počátku jsem věděl, že nechat si budu moci jen jednu. Jen která to bude, stále nevím. Pravděpodobně se budu rozhodovat na jaře. V každém případě nového majitele budu pečlivě vybírat, protože chci, aby to byl fanda, který autíčko bude dále hýčkat do původního stavu :-)

7.3.2005

Tak Vysavač má nového pána, bydlet bude kus od Mladé Boleslavi a už teď je hýčkán údržbou a díly. Kdo jste tamní pozdravujte ho......

Karel


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 7097×, Komentářů: 25, Líbí se Autor: KDB
Moji rodiče měli Š 100 z roku 1971 (mezityp 🙂) a na tom autě byly seriově za příplatek z továrny radialní pneumatiky. Pochopitelně s dušema
Tak to já jsem vouplně vodepsaná ekzystence 🙁


No možná bych pár bodů nahnal, že erko má čůmák a zadní čelo stejný jako čento, ale to jsou zoufalí těžko akceptovatelní argumenti 🙂))))))
ajaj, jsem v háji 🙁 ještě že aspoň ségra, bo co je v rodině, to se počítá 🙂)))
Jj každej slušnej člověk má minimálně 2 hundrtky, tak to je. Někteří sou dokonce natolik slušní že mají 3 a více kousků.
No Petře, podle tohoto kriteria už bys měl být přinejmenším poslancem 🙂))))
No Miloši řekni to jak to je ... po pravdě.


Každej slušnej člověk má aspoň dvě hundrtky... 🙂)
Víš jak se to říká, nejhorší je ten první milión, a jak to tak počítám tak mi zbývá jestě 99997 hundrtek. To mam do konce života co dělat. Ne ve skutečnosti je to jinak. O vysavači sem věděl dávno, viz několik komentářů níže. Kdysi sem po ném toužil, ale bylo to celý jinak. Teď k tomu mam jiný přístup, prostě se mě ho zželelo. Co se týče článku, to ještě nevím. Mam dost starostí s vlastním webem, ani šedivka tu není. No nevim. Jinak víš jak sem se tě ptal na ty fousky k rakvičce? Tak už asopoň víš proč.
Výsko Ty jsi hrdina!!! Že Ty razíš strategii - čím víc stovek, tím blíž k milionu 🙂 Budeš pokračovat v psaní tohoto článku nebo vznikne nový? Co jméno? Nezměníš Vysavače na Výsk@če? 🙂))))))
Pokud by to někoho zajímalo, stal jsem se novým majitelem vysavače. Nějaké info najdete na mém webu http://vyska.mathaus.org
Vážení přátelé, před časem zde byl inzerát, v němž jsem prodával Vysavače(http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=208). Dnes mne kontaktoval nový majitel, přišel o garáž, a nechce ho nechat napospas větru a sněhu... Oproti stavu na fotkách jsou nové přední světlomety a pneumatiky . Cena je cca 5.000 Kč. Hlavně ale dobré ruce 🙂
no co sa tyka testacii, videl som renault 4cv zo zadnymi svetlami z chrobaka, a ine somariny, auta otestovane a na ceskych veteran spz, takze sa nemusis bat...
ještě bych se chtěl zeptat co u testací říkají na zadní pásy a taky jak to bylo u embéček a stovek s radiálními pneumatikami. Díky
to Výska : doufám, že nejsi naštváný, do celoročního provozu ho opravdu dát nechci....


to Martin : vozidlo by mělo být v co nejoriginálnějším stavu , ať původním, nebo zrenonovaném stavu, do roku 1981. Na podmínky se zeptej v některém veterán klubu v okolí, ochota k testaci je u každého jiná. Tam Ti udělají tzv . klubovou testaci,dostaneš bodové ohodnocení a průkaz historického vozidla.Poté můžeš jít na krajskou testaci, která je například nutná k získání tzv. \"veteránských SPZ\". Cena je také různá klub od klubu (polatky AČR, náklady, atp) 1-5.000,-. To je snad ve zkratce všechno 🙂 Kdyby ne, můžeš mi zavolat na 724/218491....... čelo je stejné, liší se jen nápisem a lištou... A cena 6.000,- za model 70 nevypovídá nic o původnosti, technickém stavu..🙂 Za 6 můžeš koupit krásný autíčko, ale taky za 10 šrot, který taky vypadal úžasně.. Já hledám hlavně toho správného majitele (vede mě k tomu nejen vztah k tomuhle autu, ale hlavně slovo dané původnímu majiteli), takže cena kterou inzeruji je orientační, s tím správným fandou se určitě domluvím.
Píšeš, že půjdeš na testace, a tak bych se chtěl zeptat, co musí auto splňovat, aby mohlo mít statut veterána (tj. aby mě vzali na testace) a kolik taková testace stjí. Taky bych se chtěl zeptat kolik za to chceš, abych si udělal srovnání - já takovou (tj. model ´70) koupil za 6000. Jo a taky bych ti doporučil dát na to původní čelo (pokud jsi to ještě neprodal).
Přeju ti aby si pro svého originálního hundrta našel dobrého majitele.
Prosím všechny zájemce, aby se ozvali na telefon 724/218491, internet mám mimo provoz..


Karel
Díky za chválu, až se červenám...🙂.Nevím,všechna auta mám nepojištěná a nevím, zda to stihnu, protože na testace půjdu až příští týden (doufám). Ty bys o někom solidním věděl ?
2 Ondra: Stovek je sice mozna jeste dost, ale takovych?... O poctu aut to opravdu neni (zkus tuhle S100 exportovat do USA, bude tam urcite jedina 🙂)), ale je to o stari vozu a puvodnosti (platilo - a snad jeste i plati - ze pokud chces na aute veteransky znacky, musis prokazovat puvodnost, stav, atd. atd.). Takze bych se u ni slova veteran v zadnem pripade nebal pouzit.





To KDB: Jedes do Klatov? Mohli bychom o Vysavaci dat rec. Mne se libi. 🙂
Tak jsem dospěl k téměř jistému rozhodnutí 🙁, že Vysavači budu hledat nového pána. Dám ho jen do rukou toho, kdo bude autí opečovávat v původním stavu. Použití na tunning, či rally nepřipadá v úvahu. Na prodej nespěchám, jen již ho nemám možnost trvale garážovat. Je možná i výměna za auto – moto. Vyčerpávající informace získáte na čísle 724/218491- Karel
Pojem veterán nesouvisí s počtem, nebo ano ? 🙂) A není stovka jako stovka... Felicií je také dost (1000-1500 pojízdných) .... jo, mají smůlu.🙂
Veterán veterá, stovek je ještě dost, šetřete tím slovem 🙂
Kola,poklice,mezikruží samozřejmě mám,tohle jsou přechodně provozní...🙂
Krasa... Kdo nepoznal jizdu ve stovce, nedokaze nikdy pochopit 🙂 Erko je uplne o necem jinem (mne si sice blizsim, ale stovka je stovka)... Jen ta kola... Chtelo by to puvodni 14-tky s chromovejma puklicema. Ale je to fakt krasnej veteran (a to uz fakt je, protoze stav originalni + stari vice jak 30 let)!
Velice pěkné auto. Ehh no jak bych to řekl, ta palubní deska 110LS by se mi moc šikla. Popř. napiš kolík za ní. Opravdu jí dost dlouho sháním. Děkuji. email: jaja110@email.cz

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253