18. únor 2004

Renovace Kočkolapa

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 33690×, Komentářů: 89, Líbí se Autor: Chrobak.SACEK
Přestavba kočkolapa v Kočkolapa

Kontakt

MSN Chrobak_sacek@hotmail.com

ICQ 212462756

Mobil 608 749 794

Historie Kočkolapa

Erko byl můj vysněný vůz už od dětství. Když se mě táta v 18. letech zeptal jaké bych chtěl auto, neváhal jsem ani chvilku. Dost mě od toho zrazoval, ale nedal jsem si říct. Tvrdil, že budu více opravovat nežli jezdit, ale já trval na svém. Takže nakonec jsme jedno erko sehnali. Potom co jsme ho přivezli domů a trochu podrobněji prozkoumali, přišli jsme na to, že delší dobu nevydrží a větší opravy nemají cenu.Kasle byla témeř na šrot, nadruhou stranu motor byl SUPER. Po cca 2 měsících jsme sehnali jiné v celkem ucházejícím stavu. To lepší jsme dali přes zimu dopořádku a s tím horším jsem jezdil. Na jaře jsme ten šrot zrušili. Mezitím si táta sehnal taky jedno ( nějak se mu to zalíbilo :-) ) z nějakého dědictví. Já jsem měl s čím jezdit a táta měl co šlechtit.

Kočkolap funguje !! Holky se mají za čím otáčet. :-))

Jak jsem prohlížel rodinný archiv tak jsem narazil na zajímavé fotografie. :-))

Bohužel ten věnec nebyl můj :-(

Takhle to trvalo cca.4 roky. Po té době se zima a provoz podepsali na mém erku už celkem viditelně, STK už by byl celkem problém a spolehlivost byla také ten tam.

Kočkolap jak jsem ho koupil a ostatní miláčkové :-)

Druhé vozidlo - Tátovo eRko

Nastalo zlomové rozhodnutí - GENERÁLNÍ OPRAVA.

A když už to bude celé rohozené, tak proč to trochu nepředělat? Táta si to své nechal v originálu a já jsem se rozhodli pro ne moc vtíravý a okázalý tuning. Inspirace byla jasná - Martinovo eReSo v civilní verzi.

Potřebné díly jsme sháněli již celou dobu co jsme ty auta měli, takže to až takový problém nebyl. Horší to bylo s časem a technickými problémy při úpravách.

Červen 2002

Nejdříve všechno rozebrat. Následovalo "ubytování" auta u klempíře a to na celý měsíc. Mezitím se připravovali nové nápravy. U klempíře došlo také na přehození náprav a převodovky, a po návratu do garáže na ochrané nátěry podvozku.

Odstrojené u klempíře

Otočené na kolébkách a přední náprava

Podzim 2002

Auto je už připravené, ale došlo k neočekávaným problémům s lakýrníkem, takže musim sehnat někoho kdo mi to stříkne.

Připraveno na stříkání

Jaro 2003

Následoval odpovoz na stříkání a následné velice opatrné skládání dohromady.

Dostal jsem doporučení na jednu prý dobrou lakovnu.Domluvili jsme se na ceně a doufám také že na kvalitě.Kitovat si to budou sami (raději).

Odvoz do lakovny

Léto 2003

Kočkolap je zpátky. V lakovnš odvedli opravdu dobrou práci. Bylo to tam sice více jak 2 měsíce, ale výsledek stojí zato. A cena zůstala dle dohody.

Začíná postupné sestavování auta dohromady.

Bývalý kufr, dneska technické centrum vozu

Podzim 2003

Vymýšlím si pořád nějaké blbosti, takže se práce pěkně prodlužují. Momentálně jsem bez trvalého zaměstnání, takže mám dost času dělat na autě.

Nové rozvody elektriky a celkový pohled

Zima 2003

Už se to konečně začíná blížit ke konci.( tedy jestli vůbec nějaký konec existuje ). Dávat nový elektrický vazek, to byl tedy nápad. Ono vůbec mě napadalo spousty blbostí, ale na ty tady není místo. O některých snad vytvořím podrobnější články.

Pohled na větrák v ofuku předního skla a přední brzdy

Vánoce 2003

Dneska je auto až na detaily hotové.Zbývá jenom pár drobností a estetické dodělávky typu koberce, zástěrky, ostřikovače a pod.

Při odvzdušnování brzd, jsme zjistily, že jeden odvzdušňovák má stržený závit a tudíž brzda neudrží tlak. Takže to znovu rozdělat atd. ( až najaře )

Práce postupují...

Teprve teďka se naplňuje věta - "budeš více opravovat nežli jezdit". Přestavba trvala celkem 3 roky. Auto vypadá dost dobře ( celkové snížení o 7,5cm ). První ostré jízdy nechávám na konec jara až začátek léta.

Štědrý den 2003

Byl jsem "vytlačen" z garáže. Táta si chce na zimu ubytovat svůj modrý tančík ( LADA 1500 ) do telpíčka, takže kočkolap putuje ( už po svých a s vlastním pohonem ) na zimní uložiště.

Kočkolap při převozu na zimní ubytování

Březen 2004

Kočkolap je už opět v garaži a pracuje se na dodělávkácch, jinak řečeno stěrače už stírají, ostřikovače už ostřikují, zástěrky zástěrkují atd... :-)

Ostřiokvače měli být původně z Mercedesu a nebo z Fabie, ale nakonec díky technickým problémům při zástavbě to vyhráli z Felicie ( stejné jako Š120 ).

Přední brzdič je už také OK, ještě odvzdušnit....

Koberečky jsou již vytvořeny a položeny. Potřebuji jenom namontovat pásy a doladit pár drobností. Jenomže musím pořád ještě čekat na sedačky :-((. Budou až tak za 14 dni. Potom už "jenom" STK a hurá na silnice.

Březen 2004

Pásy jsou namontované, ale dalo mi to - viz. článek Samonavíjecí pásy.

Brzdy jsou OK, ale zjistil jsem ze mám prasklé levé zadní péro. Tak mám co dělat nežli dorazí sedačky.

Duben 2004

Tak Kočkolap prošel STK v pohodě( tedy až na nějaké poznámky o tmavých oknech ale.... :-) ). Dokonce jsem dostal radu, že když si seženu papír od výrobce, že okna nepohlcují více jak 25% světla, tak mi to napíšou i do techničaku.

Homologace tónovaných skel

Provoz a pokračování úprav a oprav jsou popsány v dalším článku

Stručné informace o autě

Auto Škoda 110 R Cupe, dat.výr.: 2.6.1978

Motor Škoda 110 R, originál ( hliníkové víko ventilů, úprava

chlazení, bez topení, rozdělovače, veškeré plechy z nerezu )

Převodovka Škoda 125 ( 5 rychlostí, převod 4,22 )

Startér Škoda Felícia

Přední náprava Škoda 130 ( hřebenové řízení, pružiny cca. 270mm)

Zadní náprava Škoda 120 M ( pružiny z eMka, zkrácené o 1. závit)

Přední brzdy Škoda 136 Rapid ( kotoučové, 4 pístkové, destičky Ferodo DS2000, 2 okruhové s posilovačem - 22mm hlavní válec )

Zadní brzdy Škoda 120 ( bubnové se samostavem - pracovní válec 22mm)

Hydraulické kostky Škoda 130 3 ks( 2 okruhové přední, zadní 1 okruhové)

Posilovač Škoda 136 Rapid

Ostřikovače Škoda Favorit, ( vysokotlaký motorek na ostřikovače světel,

trysky na sklo - Škoda Felicie )

Alternátor Škoda 130 GLS , 55 A

Rozvod elektriky Nový ele. svazek, pojistková skříň Škoda Felícia

Osvětlení přední Hlavní -100/80W,

přídavné 50W, mlhovky 50W

Osvětlení zadní silnější žárovky ( upravený směr světla )

Palubní deska Tachometr v mílích ( orig. vývoz do anglie, počáteční stav 00001 ), silnější

osvětlení, nový středový panel

Vzduchotechnika Odstraněné topení, přídavné větráky do ofuků čelního a

zadního skla.

Kufr Zvedací tlumiče Sachs z Fiata Panda , upraven pro potřeby

posilovače a nádržky na brzdovou kapalinu

Boční blinkry Škoda Felícia ( oranžové )

Kola Škoda 13x4,5“ ( kopretiny, speciální patentní matice )

Pneumatiky Pirelli P3000, 175x13x70

Skla Tónovaná nerezem, včetně předního

Audio Sony Xpol (zatím bez rádia)

Dodatečné osvětlení interiéru, kufru a motorového prostoru,

Vylepení odhlučňovacích materiálů a ještě spousta jiných drobností.


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 33690×, Komentářů: 89, Líbí se Autor: Chrobak.SACEK
Mě se tada doneslo, že v některejch běšinskejch nocovištích to žhne až do rána, tak jestli Ty prostě jen nenocuješ na špatnym place 🙂))))))))))))
Copak v chatkách, ale co teprve ve stanech... 🙂))
Chceš asi naznačit, že v noci v běšinských chatkách bývá zima a rád by sis k ránu došel zahřát se do erka a vono nic, že jo 🙂))))))))))))))))
Netopím níčím ( jezdím jenom v létě, ale je fakt, že "Klatovy" bývají celkem krušný )





Chlazení má mírně upravený okruh ( kuli vyhozenému topení ), je vyměněná vodní pumpa ( několikrát-chce si to trochu zalaborovat, a hlavně je celý systém pořádně vyčištěný )
Ahoj auto moc pěkný.Chci se zeptat jak si upravoval chlazení a čím topíš?
Ja jsem si gumy objednaval v Pardubicich ( myslim ze se jmenuje Svoboda ), s tou vnitrni ( plastem ú je problem, ja jsem ho mel celkem OK. Pokud ho mas jenom pokroucenej tak ho hod do teply vody ( cca 60°C ) a on se ti krasne srovna, zmekne a jde nadherne nasadit. Pirelky do dveri uz mas snad taky, ale nekdo tady taky propagoval dat tam gumy z Felicie( nebo Oktavie tedka nevim ).





Ja jsem na tu gumy kupoval taky fiksku ( z hlavy nevim jakou, v papirnictvi vedle Chaa na mamesti mi rekli ze je to bila lihovka, coz je ale blbost, doma se ti podivam presne na tip. stala 75kc ), na mejch to drzi krasne ( tedy az na ty mitsta co jsem do odrel o obrubnik ) ale na tatovejch to taky popraskalo ( ale drzi ).
Hele prosimtě, co si dal za gumy u oken na předních dveřích? Myslim hlavně zevnitř. Ja tamtu gumu (von je to vlastně nějakej plast nebo co) mam od slunce uplně zkroucenou. A jinak nevíš jak se daj sehnat v okolí Jičína gumy kolem dveří? Ty už mam taky v ha... Jinak na pneu jsem teď o víkendu použil fixu \"edding 750 - paint marker\" Nanášelo se to krásně, krylo to krásně ale ujel jsem pár km a je to taky popraskaný🙁 Stála v pneuservisu 130,-...
Je to od firmy carpoint, 80,- jeden.
Tak se mi podívej jakou značku fixu to máš. Třeba mám jenom blbýho výrobce.
Já jsem použil fix a vydrželo to celý Klatovy, i RZ a orienťák, což bylo něco přes 800 km a celkem bez újmy.
Tak letos jsem použil na gumy lihovku a po návratu z Klatov je stejně popraskaná. Uplně stejný jako latex, akorát že latexem dělám 1 gumu 3/4 hodiny a lihovkou asi 15 min.
Můžete si do toho přimíchat i brilantinu (drcený sklo) aby se vám to hezky lesklo🙂)
Hele můj švagr u silničářů dělá, občas někomu trochu barvy odlévali (i když jsem nikdy nechápal na co to ti lidé chtějí, teď už to chápu🙂)





Byl jsem u nich na brigádě, tak vím, co je to zač.





Vážným zájemcům bych moh snad trochu sehnat.
Tuhle akci s býlými boky na pneumatikách už mám taky za sebou tak mohu poradit. Bílý venkovní latex si bohužel neuchovává potřebnou elasticitu. Když ho natřeš na čístou byť odnaštěnou pneumatiku, tak po pár kilometrech popraská a sloupne se. trochu pomůže, když místa, která chceš vybarvit lehce zdrsníš smirkem, ale praskání povrchu tu neřeší. Když jsem se sháněl po pružnější bílé barvě, radili mi barvu, která se používá na lajnování silnic. Ta je prý na bázi nějaké gumy, jenomže se prodává v nejmenším balení 5 litrů za nejmíň 800,-Kč. Já jsem si jednou opsal číslo z nějakého lajnovacího vozu (teď jich zas bude na cestách spousta) a dohodnul jsem se s pány lajnovači, že za nějaký skromný prezent mi nějaký to deci odlijí, ale ještě jsem to nerealizoval. Vím, že jsou k mání ty speciální fixi, ale pro větší jednolitou plochu se mi nezdály vhodné. Tak toť vše co vím.
Mám to tam dva dny a zatim drzí 🙂 Ale je to pekná piplacka.
Tak ti drzim palce at to funguje a drzi. Dej vedet jak jsi dopadl, kdyztak 80kc rad zainvestuju ( tedy v pripade ze to bude drzet alespon 2 roky )
Tak jsem koupil ten fix - je za osmdesát korun od firmy carpoint. Musím ho jít hned zkusit
Prodávaj se fixy speciálně na pneumatiky a vyrábí je myslim MOTIP. Ale kolik stojí to nevim...
Tak díky, já to zkusim. Jeste k tomu fixu - normální bílej lihovej fix(jestli neco takovýho existuje) nebo specialitka?(to kdyby se mi to s latexem nezadarilo)
Hm, tak to je naprd. Někde se to už myslim taky řešilo, to s tim latexem, tušim u Ladičova GreeDreama, pozeptam se na to ještě tam
Na celý bílý bok to asi nepujde... 🙁 na to se používají takový spešl bílý gumy.





Jinak je to obyčejný bílý latex, který koupíš v každé drogérii. Prodává se to v plastové pixle (bílá pixla, modré víčko) Je toho asi 1kg, a je to hustý že to skoro neteče ( asi jako puding ). Kdž to natřeš je to krásný, po nějakých 500km to popraská, ale drží to. Neoloupe se to, ale odře.
Pche, a já si myslel že ten fix je nafurt (nebo aspoň skoro nafurt 🙂 - takže tedy neni rozdíl mezi fixem a latexem? Jak se ten latex jmenuje? To je fakt nějakej obyč? A to se loupe a praská, nebo se to sešoupe? Bratranec si chce udělat bílý boky gum na motorce, tak abych věděl co mu mam poradit
Bližší popis barvy na gumy:





Koupíš si slabej štěteček, pixlu bílého latexu ( ten co je na zeď ) a strávíš nad tím jedno krásné slunečné odpoledne.......





Celkem to jde, ale oloupe se to stejně. Dělám to 1x ročně vždy před jarníma Klatovama a případně opravy po nich dle potřeby. Náklady na jedno natření jsou asi tak 3-5,- Kč akorát ten čas, ale co jsem se bavil s lidma co si koupili tu spešl fixu tak rychleji tim to taky nejde a vydří jim to prý tak 1 sezonu takže asi zhruba stejny.... Důležitý je aby jsi ten latex neředil a kdyžtak jenom nepatrně, jinak nebude krýt a budeš to natírat víc krát a to je už fakt pakárna. Je dobré gumu něčím odmastit a případně lechce přejet jemným šmirglem. Co by člověk neudělal pro eRko...
Práve to sem si myslel. Kdyby byl nejakej blizsi popis, byl bych docela vdecnej
Jó, tak to jsem nepoznal, z čeho je to vyřízlý...





Barva: muší to bejt nějaká špeciální barva co neztrácí pružnost, obyčejná se tě oloupe. Dá se to koupit ve formě \"fixu\", aspoň co já vim. Není-liž pravda, Sáčku? 🙂
Moc pekný auto. Chtel jsem se zeptat, cim si nabarvil ty pneumatiky? Je to obycejná bílá na vsechno, nebo nejaká speciální?
Záleží na tom, jestli to bylo ořízlý z původní fotky, nebo z toho wallpaperu🙂))
Myslim že ne, bylo tam jenom to auto ořízlý bez tadytoho pozadí. Takže tobě vlastně jako autorovi pozadí žádná újma nevznikla, ne? 🙂
Pokud je v pravým dolním rohu stále nápis www.skoda110r.cz, tak mi to nevadí. Jinak jde o porušení autorským práv a můžu je žalovat🙂
To Dejvid


Kočkolap je už odzimovanej a už se a něm maká.... Klidně se stav.





To Luky


O pouziti fotky na plakaty nevim. Ja zadne autorske poplatky nepozaduju ( nevim co na to Dzon jako majitel stranek a Jura jako autor podkladu ) a popravde me to celkem tesi ze je o uvedenou fotku takovy zajem. Je ale pravda, ze pokud ji nekdo pouziva pro komercni ucely, tak by mohl dat alespon vedet. Kazdopadne diky za info.....
V Plzni se tak před měsícem objevily plakáty na nějakou párty a je na nich tvý eRko (ta fotky co je ke stáhnutí jako tapeta) - o tom víš, nebo tě o tom nikdo neinformoval a nezaplatil autorský práva? 🙂
Čauves Chrobáku, tak co, je už kočkolap odzimovanej? Já jenom že bych se na něj přišel mrknout. To víš, taková kára v mym okolí to prostě musim vidět...🙂
Ten alternator opravím - chybička se nějak vloudila.


To zavírání a spousty jiných drobností mi dělaly v Semilech. Pokusím se zjistit nějaké spojení.





Sání je natřený normální vodouředitelnou barvou. Chce to před tím odmastit, nejlépe technickým benzínem ( ne normálním, ten je \"mastnej\" ) a potom natřít.


Pro lepší efekt lesku jsem to navrch ještě přetáhnul čirým vodouředitelným lakem ( puvodně na parkety - dlouho tvrde ( až 5 dní), ale teďka to neporejpeš ani když přes to přejedeš šroubovákem ) Drží to dobře, teplo tomu nevadí. Je to dost znát, teďka to jede \"jaxwyňe\", pridalo to alespoň 30kk ( klokanů ) 😀
Ch.S. ten alternátor nemá 55kw ale kdyžtak určitě jen 55A...Prosím tě měl bys kontakt na tu zinkovnu, kde ti dělaly zámky kapot a další drobnosti, dík MichalK.
čim máš natřený to sání je to normální barva nebo vypalovačka? neloupe se Ti to? díky
Guma na chladic uz neprijde ( vrtule se uz pekne blbe schaneji ).





U starteru z Felicie staci vymenit pastorek jinak nic, ale uz se prodava i \"prechodka\" nebot feliciacky starter je vedeny jako standartni nahrdni dil.





Větráky v ofukach nejsou z procesoru, ale ze zdroje. Prumer 80mm, pasuje to naprosto presne. Fouka to zhruba stejne a nebo o neco vice, vyhoda je ze nemusis tahat zadne roury, nevihoda ze pokud chces teply vzduch musis dotahnout nejake topeni ( nejlepe by bylo asi z fenu ale ten odber.... 🙁 )
Čaues, pěkná kárka.Chtěl bych se zeptat, jak jsi tam dostal startér z Felicie? Prý stačí jenom vyměnit ten přední \"dekl\" a pastorek, je to tak?A jestli můžu radit, tu gumu na chladič nedávej, jinak se ti stane znova to samý, už jsem to viděl milionkrát!
Zdravim, moc pekny auticko!!!


Zaujal mi ten vetracek na ofuk celniho skla, kterej mi mooc pripomina


vetrak na procesoru. Je to opravdu on?? Jaky s tim mas zkusenosti??
Zdar, vim kdo ho by ho mozna mohl udelat. Nekde mam adresu na chlapka ktery dela veci z laminatu a je dost sikovnej. Bydli nekde u Zelezneho Brodu, doma se ti podivam po adrese. Jinak je nekdo nabizel v Klatovech na sraze za 800kc, vcetne znaku Kvasin. Kontak jsem si nevzal a mozna by ho mel eRman. Zkus mu napsat. ( www.skodateam.cz )
ahoj sháním přední lízátko na erko bez pruduchu na brzdy nevis o nekom nebo kontakt na vyrobce dik BoPRo Hořice
Abych se zastal stěžovatele, já jsem se o nějakou dohodu nepokoušel. Po upozornění jsem prostě uznal svoji chybu a fotky smazal. Třeba je časem nahradím nějakýma jinýma, na které dostanu od autora povoleni. 😉
Kluci autorská práva patří autorovi to i v případě, že se na obrázku budeš třeba topit ve vlastní krvy. Sporné spíš je, jestli někdo jiný může vyfotit Tvé dílo a uveřejnit to na svém webu bez Tvého souhlasu. Obecně v životě platí, že se soudnym člověkem se dohodneš, s ješitnym idiotem nikoliv.
Správně. Moudřejší ustoupí😉
To Jura - asi mas pravdu ale nejak me to v tu chvily hnulo zluci, takze jsem je radeji smazal. Taky by se dalo uvazovat o tom kdo mu dovolil fotit moje auto atd.... ale jsem nad veci, takze to nechavam plavat a uznavam svoji chybu.
Nejsem si jistej jak je to s autorskými právy pokud se jedná o tvůj vůz, ale mohl jsi třeba vpravo dole uvést malou adresu webu, odkud jsi to stáhnul😉
S tou gumou som mal tiež peknú príhodu. Tak rýchlo som z mojho šípa ešte nikdy nevyskočil. Najhoršie na tom bolo že to schytal aj chladič a tyždeň starý Alycol sa ocitol na zemi🙂
Nektere fotografie byly odstraneny proze jsem nebyl jejich autorem ( no se za jizdy eRZety blbe foti z venci a tak jsem se stahnul z jinych stranek ) a autor se tim citim poskozen.
Mimochodom na tých štítkoch na zadnú kapotu stále pracujem, takže hned jak to dorobím tak sa ozvem.
Ono s tou gumou je to fakt diskutabilné. Niekto ju tam vôbec nemá ako píše napr.Jura a motor sa neprehrieva.Ale ináč by tam fakt mala ta guma byť.Na mojej druhej eRke mi tiež furt zliezavala dolu,tak som ju na troch miestach priskrutkoval skrutkami M3 na veniec ventilátora a drží.
Já jsem tu gumu úplně odstranil, páč mi pořád lezla dolů. A s chlazením problém nemám, pořád je tam 80 stupňů.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253