10. únor 2004

Petkarův eRík

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 14223×, Komentářů: 45, Líbí se Autor: Petkar
No, on je to vlastně eRík mé ženy Evy:-)

Jak to všechno vlastně začalo

Nebudu se tady rozepisovat o zbytečnostech, ostatně kdo chce, může si to najít na mých stránkách http://skoda110r.hyperlinx.cz, ale alespoň maličko z historie:-)

Všechno to začalo vlastně úplně jiným eRkem, které si na jaře v roce 2001 koupil Mike ( Mikův Žluťásek ). Já jsem se v létě 2001 oženil a postupně čím dál více propadal fenoménu škoda 110R. Ne že by se mi předtím nelíbil, ale nikdy jsem si nemyslel, že bych si erko někdy pořídil. Z čistě pragmatických důvodů:-)...

Pak jednoho říjnového dne letapáně 2001 nastal zlom a moje Eva povídá:

"Když se ti tak líbí, tak si ho kup."

A já okamžitě (dokud si to nerozmyslí:-)) koupil první erko, které mi přišlo do cesty.

Protože už tenkrát jsem byl rozhodnut ho přestavět, měl jsem jedinou podmínku, aby byl zdravý základ...

Fialové...

Již při jeho nákupu jsem se dopustil několika zásadních chyb:

1. eRko jsem chtěl za každou cenu a nechtěl čekat

2. jel jsem se na něj podívat za tmy

3. dal jsem na radu kamarádů

4. nevzal jsem sebou nikoho, kdo erkům rozuměl více než já tenkrát

5. myslel jsem si, jak jsem chytrej...

Takže jsme si hrdě přivezli 21.10.2001 naše první erko... Jeho stav dokumentují následující fotky:

Pak následovalo období rozborky na prvočinitele a rozhodnutí se na tento skelet vykašlat (po té co klempíř odhadl cenu za práci na 30k Kč:-(). Koncový stav po rozebrání (mezistavy sem nebudu radší dávát, každý, kdo rozebral erko, ví o čem mluvím) můžete vidět zde:

Takže tohle erko skončilo na smetišti dějin. Nápravy si z něj odvezl nějaký klučina do litra a motor sloužil v naší škodě 125L. Bohužel pak jí někdo ukradl...:-(

Snad poslední...

Takže jsem (opět:-)) scháněl zdravý skelet. Podařilo se mi koupit na inzerát vyvařenou karoserii na eRko. Vypadala celkem dobře a i kritické místa byly v pohodě, takže jsem jí vzal. Pár fotek z přivezení domů:

Po odstrojení jsou nakonec stejně na výměnu oba přední podběhy, podlaha kufru, nutno opravit žlábky střechy a dalších pár věcí... Kam až jsem se dopracoval dokumentují následující záběry. Zejména ty poslední při výměně levého předního podběhu jsou jenom pro silné nátury:-)

10.2.2004 Co je hotovo (nebo před dokončením):

    • kompletně zrepasovaná převodovka řízení (hotovo)
    • pozinkovaná a podle L/A zesílená přední náprava (barva je zajímavá zlatá), ale nakonec bude v černé antikorozní barvě
    • usazené hřebenové řízení
    • připravená konzole pro posilovač brzd
    • kompletně obroušený spodek skeletu až na kov (hotovo)
    • vyměněný pravý přední podběh

3.-4.7.2004 Tak se nám opět povedlo se s Džonem zesynchronizovat časové plány a auto jsme dotáhli zhruba do následujícího stavu:

    • dokončená výměna obou předních podběhů
    • nová podlaha kufru
    • vyvařený "rantl" kolem kufru
    • zavařená konzole pro posilovač brzd
    • vevařená pedálová konzole
    • ...

Zde další fotky našeho 2 denního snažení:

leden - únor 2005 - Během zimy pokračujeme po odpolednách s plechařinou.

A také začínám repasovat 4-písty

Další fotky a pokračování budu průběžně aktualizovat...

únor - listopad 2005

Podle hesla: "Co si neuděláš sám, to nemáš" mi nezbylo, než se pustit do práce na autě sám, takže co je hotovo (a dělal jsem to sám:-D):

    • vyvařená střecha
    • levá zadní "kapsa"
    • zrepasovaný levý dolní roh zadního okna

Na zbytku auta se průběžně pracuje, času je málo, navíc jsem v dubnu pořídil Smaragda (takže lehce tříštím síly)...

V současné době se pasuje zadní náprava z Rapida - a musím přiznat, že ani s Džonovic přípravkem to není žádná sranda...

Pár foteček pro pobavení:-D:

22.2.2006

Konečně! Konečně je vlečka tam. Tímto musím ještě jednou veřejně a před zaparkovanými erky poděkovat Davesovi, který včera přijel a od cca 18:30 do 23:15, při teplotách kolem a pod bodem mrazu, vevařil držáky příčky převodovky.

Z původně plánovaných 2 hodin bylo najednou skoro 5:-( Ve svém časovém plánu jsem neplánoval s vyztužením karoserie v místech držáků a s tím, že se Daves provaří...:-D Nutno říct, že za provaření nemůže Davesova (ne)šikovnost, ale plech, resp. jeho nedostatek:-D. Takže v jednom místě je tam svár široký cca 2cm a dlouhý 4...

16.3.2006

Od minulé aktualizace je již zaplechováno rozšíření na pětikvalt, navařená výztuha na levý sloupek a postupně se skoro každý den 1-2 hoďky na autě maká (teda, pokud to dovolí počasí a teplota v garáži)...

Džon mi zapůjčil na potřebnou dobu disky. Policajtům se budou určitě líbit a za pochvalu si asi nechají zaplatit:-D Pokud to z fotky nepřečtete, tak jsou to disky rozteč 4x100 7Jx15H2E12 (jinak též 7 palců široké s ET 12, takže docela polezou ven...) Sice jsem měl zpočátku trošku strach, ale jak říká jeden nejmenovaný kamarád (nebudu psát, že to je Výsk@:-D): "Kdo se bojí se.e v síni...."

25.7.2006

Opět po nějaké době aktualizace. Na autě se usilovně pracuje, konečně to začíná mí opět tvary erka:-D Pokud všechno dobře půjde, chtěl bych erko poslat za měsíc do laku, ale...

ale pokud to půjde jako doteď, kdy:

  • jsem ztrhl levou dolní matku na pravém předním sloupku (už jsem to tak nechal, neboť jsem měl již blatník na tmelu...
  • musel jsem vyměnit všechny matky v levém sloupku, což je docela sranda cpát prsty do mezery o průměru 5 cm a ještě přidržovat a nasazovat matku...
  • ztržený závit na držáku pantů přední kapoty - uřezat a vevařit matičky
  • podložit pant levých dveří neboť nešly zavírat
  • nabastlit na kastly modelový rok 1971 zámky z roku 1980...

nevím, nevím, jak to budu stíhat.

18.10.2006

Tak pomalu nadchází den D - auto půjde do laku, začátkem listopadu. Zde dávám pár foteček stavu zhruba tak před měsícem, teď už je kompletně dopasované, vše je předělané a... a opět rozebrané, snad už naposledy....

1.11.2006

eRík konečně odjel do lakovny. No, odjel je silné slovo na to, že byl odtažen a to dokonce na druhý pokus.... Ono to bylo tak:

S lakýrou jsem dohodnut na tom, že mu erko do 17:00 přivezu na lakovnu. Kamarád přijíždí v 16:15 s Patrolem a půjčeným podválem, auto vytlačíme nahoru a volám lakýrovi, jestli má prkna, po kterých auto sjede...

A on mi do telefonu oznámí, že není v lakovně a že auto neusíme dneska vozit... Kdybych ho nepotřeboval, tak ho pošlu do p..ele, ale protože ho potřebuju, tak se domlouvám, že auto přivezeme v pátek. Honza nadává taky, ale eRko nakonec spouštíme zpět, já ho uklízím a jedeme s Evou nakupovat.

V 16:45 mi zvoní telefon, volá lakýra, že na dílně má klempíře a že když do hodiny dorazíme, auto převezme. Volám opět Honzovi, který už mezitím uklidil podvál. nejdříve se mu nechce, ale pak říká: "Za chvíli jsem u tebe, připrav erko". Já fofrem otáčím astru a letíme domů...

V 17:10 máme erko podruhy naložené a vyrážíme k lakýrovi (asi 35 km). Byl to úžasný pohled, vidět vlastní erko na cestě do lakovny...

V 18:00 jsme u lakovny, vylejzá starší klempíř a kouká na erko. A pak to začalo:

"To má nové zadní podběhy?", já odpovídám "Ne, jenom vyvařené"

"Ta zadní náprava je z rapida, že jo a včetně držáků..."

"Co to je za trubku mezi tlumičema?"

"Předek máte taky širokou nápravu"

"Máte nějak vyztužené sloupky?"... a už to jelo:-D

Já mu v pár větách popsal celých 5 let práce a co všechno je na erku předěláno... Jenom uznanlivě přitakal:-) Byl jsem spokojen a šťasten, asi jako každý, když je jeho práce oceněna někým nezaujatým...

Ještě jsem zvědav, jak můj podpis na erku ocení lakýra:-D

2.11.2006

Tak jsem mluvil telefonicky s lakýrou:-( Jeho první reakce byla:

"Musíte přijet, abychom se domluvili, co že to s tím vlastně chcete dělat..." tak jsem zvědav jak to dopadne...

Pár fotek z odvážení:

P.S.: Vyhlašuji soutěž, kdo uhodne, z čeho jsou na eRíkovi kola?

13.11.2006

Protože auto bude až po vánocích a chce to tady trošku rozhýbat:-D Na http://www.barvy.cz/rservice.php?akce=tisk&cisloclanku=2004040301 máte vzorník barev RAL, piště do komentářů, kterou by jste si vybrali, případně, kterou bychom si měli dát na erko my s Evou. Já zatím nebudu psát, pro kterou jsme se rozhodli (překvapení:-D), ale máme dva favority v kategorií RAL6xxx a RAL5xxx:-D

Poděkování:

Vím, že poděkování se píše až v momentě, kdy je již auto hotové, ale mně to nedá abych nepoděkoval již teď (vždyť auto jejiž skoro hotové:-)).

Předně bych rád poděkoval své ženě Evě za všemožnou podporu a přetrpění těch hodin strávených v garáži.

Dále zbytku rodiny, která doteď nevěří, že "to" bude jednou jezdit (už jenom kvůli tomu musím erko dodělat:-)).

V těsném závěsu za výše zmiňovanými je v děkování Džon, protože bez něj bych to auto při odřezávání chycených plechů již dávno rozřezal:-))

No a pak děkuji všem ostatním, které nebudu jmenovat, protože jejich seznam by byl delší než je tento článek.


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 14223×, Komentářů: 45, Líbí se Autor: Petkar
Teda Karle, abych řekl pravdu, tak už se moc těšim, až bude Erík hotovej, protože to bude fakt krásný éro! Fakt dobře odvedená práce!😉Jinak co se týče policajtů, si myslim, že pokud to nebudeš mít auto na každodenní ježdění, tak to bude v poho. Koneckonců podobný upravený auta tu má hodně lidí a zatím jsem si nevšiml, že by někdo s Erem nejezdil kvůli policajtům...
Scheni, ono je to úplně jedno...





Pokuta byla i předtím, stále spoléhám na to, že pokud mě zastaví a budou to normální policajti, tak to pochválí, maximálně vyřeší nějakou skromnou odměnou "za špatné parkování", kdyby prudili hodně, tak mi nezbyde než chodit auto hladit do garáže...





A pokud to bude blbec, bylo to jedno i před 1.7.2006, jako ono to taky nebyla žádná legrace, nechat si sebrat techničák, zaplatit pokutu a ještě se nechat buzerovat...
Petkare, super práce, vypadá to moc dobře !


škoda bodového systému... 🙁





jinak už se taky honosím 3mi body za rychlost 😉
No a je to tady !! Konečně v lakovně. ....Byl to úžasný pohled, vidět vlastní erko na cestě do lakovny.... hi hi, a co teprve, až to pojede nalakované nazpět 😉 To je to nejlepší na celé té dlouholeté taškařici. Od té chvíle už totiž začíná práce "na čistým" a teoreticky by to mělo jen přibývat. Takže nezbývá, než popřát, ať ten lak stojí za to a těšit se na úspěšné a kvalitní dokončení díla. Přát šťastné kilometry je zatím příliš předčasné ... 🙂
To se pleteš, nejezdím na nich, protože já mám na zimu disky z formana, ale jsi omluven, takovouto zradu jsi nemohl tušit.
Vítěz vyhrává možnost svezení, až erko pojede😀





A ty jsi rovnou diskvalifikován, protože na nich celou zimu jezdíš😀
A co se dá vyhrát ve vyhlášené soutěži o uhodnutí kol? Myslím, že vím, z čeho jsou....





Hele Karle, hlavně ať ti to nalakuje pořádně ať z toho máš radost. Vím o čem to je, když si přivezeš z lakovny něco jako já kdysi RM1...
Ja to videla i v realu a nic jsem nevidela, ale je fakt, ze jsem to nezkoumala a ted to vzdycky zkoumat budu 😀





delam si legraci a uz mlcim, je to jen a pouze na Tobe😀
Karle, ja si myslim, ze lak to spis zvyrazni. Chapu chut se na to vykaslat, ale nepodlehej nazorum nezasvecenych 🙂 - na tehle fotkach to neni tak videt. Myslim, ze v realu je to videt vic...
Koukám, že ten dětský virus se tady nějak rozšiřuje. Musím se od Vás trochu stranit abych to taky nechytil. Nebyly vy jste někde spolu na srazu??





Co se týče toho čela, záleží jenom na tobě, jestli to poupravíš a nebo ne ( pro ty co to nevidí, levý oblouk z pohledu proti autu ma takový ostřejší vrhol ), ale jak tady někdo psal, ty o tom víš a tebe to bude "žrát". Taky si dneska říkám, že jsem měl spousty věcí udělat na autě jinak.
Ztráty volného času se neboj, nikdy jsem neměl víc času na auto, než když žena porodila první dítě - dceru. Holky se zabavěj a daj pokoj, uvidíš. No a pak se Ti ta starší dcera bude starat o toho mladšího syna a zase budeš free, takže jdeš na to dobře 😀
Ups🙁 Omylem jsem smazal Strnyho komenář...
Strny: Né😀





Skóre už jsme otočili😀 - fena byla utracena, dvě dcery už jsou vdané, třetí zadaná a pořídil jsem domů 3 kocoury. Sice jsou kastrovaní, ale i tak se to počítá😀.....
Lucko, špatně jsi to pochopila. Já o té asymetrii vím, jenom jsem trošku parafrázoval LL, jak psal, že nic nevidí, ale měl bych to opravit.😀





V tuto chvíli nebudu skutečně už tu masku předělávat, jenom ten, kdo o tom ví, zjistí, že není souměrná. Sice teď budete určitě všichni na každém srazu, na který auto dorazí, koukat na přední čelo, ale je mi to fakt jedno...





Už takhle mám doma docela kvůli autu vojnu🙁.





Navíc, pro ty, kteří to ještě nevědí, u Petkarů přibude ke konci roku nový človíček (s největší pravděpodobností Petkárka🙂. Co jsem taky mohl čekat, že ano😀. Když jsem se přijel představit k rodičům Evy, byly tam na tchána 3 dcery, tchýně, teta a i ten pes byla fena😀. Pak jsme začali bydlet ve vedlejším domě😀 Prostě to dělá to prostředí😀... ale to sem nepatří🙂





Prostě musím auto dotáhnout do nějakého "rozumného" stavu, neboť nejbližší 3-4 měsíce budu mít úplně jiné starosti....
tak asi ne 😀
Panove vy jste bystrozraci...😀 ja opravdu at se snazim nevidim nic..ale musim priznat mate pravdu..pokud o tom sam petkar vi, tak by ho to pak jen a pouze stvalo, ze to neopravil...takze byt nic nevidim, pokud Kajo vidis..., delani, ze nevidis, nepomuze 😀
Láďo, dneska po ránu jsi na mé ustarané tváři vykouzlil úsměv😀 Sice nic nevidím, ale opravit... hláška dne🙂





Já už nějak nemám ani sílu a ani čas na to to nechat opravovat, takže čelo zůstane jak je... Stejně mi všichni tvrdítze, že to s 4 okem neuchladím, tak uvidím, možná nakonec budu za 2 roky vše předělávat😀
No já teda tu asymetrii nevidim ať koukám jak koukám, ale přikláním se k názoru RST, že u těchto nedostatků z přípravy před lakem sebenas.ání časem pouze narůstá.





Ináč s kapkama bych to viděl klasicky jako velectěná většina - nožka černá (máááximálně chromová 😀DD) a kapka v barvě vozu 😉
Kapky lakovat, ale jen kapky, bez nožiček. Asymetrii vidím a kloním se k Džonovi - opravit. Nemyslím, že po laku by se to ztratilo. I ta spodní díra, co bude za nárazníkem má obloučky každý trochu jinak, ale to nebude vidět. Když to neopravíš, bude tš to pak celej život štvát, protože ty o tom budeš vědět... I když ostatní si třeba nevšimnou.
Někdo mi obral z No2 kapotu a dveře nevíš o tom Petkare něco 😀
tak ted..ted uz to MOZNA vidim...takze to nikam ke klempirovi nedavej, protoze malokdo se na to bude koukat uplne ze spravneho uhlu a todle studovat..ja nic nevidim, mozna tim, ze jsem slepa, kazdopadne myslim si, ze je to zbytecne...kdyz to neni videt 🙂
Pro ty, kteří Džonem zmiňovanou asymetrii nevidí. dejte si fotku přímo na předek a když se podíváte na výřez na chladič mezi přídavnými světly, tak jedna stranma má malinko jiný náběh než jiná... kdo to neví, ten to nepostřehne😀
Kapky nalakovat, ale jak se tady píše...já mám nalakovaný i nožičky...jen kloubky, podložku a sklo s gumou sem nelakoval a myslím si že to vypadá dobře. A tu asymetrii taky nevidím 🙁
kapky nalakovat...jednoznacne - cerne by nebyly ono..ver mi🙂 jinak asi jsem slepa, ale zadnou asymetrii na cele nevidim, napovi mi nekdo?🙂
Když už kur.it eRko tak pořádně... 😀 Kapky určitě nalakovat, ale jenom tělo ( nožičky, skla a gumu ne 😉 ) jinak to vypadá jako, že jsi to dával do laku a byl jsi líný ty zrcadla sundávat.





Jinak bojové zbarvení, army-gren a fialový kapoty by byly taky originální 😀
Džoně, díky za povzbuzení... další do...vené erko😀.





S tím předním čelem už fakt nemám sílu cokoliv dělat a pak každá šelma má být poznačená, takže to asi nechám tak. Ta nesymetrie zase není až tak velká, navíc na autě jich je😀... Mimo to, ono se to trošku ztratí při nalakování (nebo taky možná ne😀).





Anketa pro čtenáře:





1) mám nechat nalakovat kapky do barvy auta?


2) celé nebo jenom "tělo?


3) nelakovat?





Napiště, která varianta se vám líbí. (a já se nakonec stejně rozhodnu podle sebe🙂)
Karle, začíná se to zajímavě vybarvovat 🙂 Jen mě hrozně štve ta asymetrie přední masky. Zvaž ještě jestli to nezadat klempíři aby to upravil...
Eddie, abych to uvedl na správnou míru😀 něco je teda uděláno, zavařeno jako strašná kovařina... ono, když to neuděláš, když k tomu máš přístup (odpárané přední podběhy), pak se ti dos blbě cokoliv přivařuje přes celý kufr🙁 ale snad to nějak půjde...





A k tomu raketovému postupu, to jsi doufám myslel jako vtip😀 Auto je rozebrané již 4 roky...
No, pokračuješ pěkně, nebýt toho výčtu "drobných" zádrhelů, řeknu přímo raketově. Mě taky čeká výměna pantů kufru, jsou neuvěřitelně vytahaný, taktéž matky levého sloupku přijdou vyměnit. Jak čtu, tak se mám na co těšit...🙂
Hlavně si tam zkus před tmelením nasadit všechny okna, vč, dveří....potom je každá rána kladivem drahá 🙂
Tak to se mozna nekde sejdem, ja to dovaril asi pred mesicem a ted VUBEC nemam cas neco delat, ceka me onen povestny zinek, co tu porad s nekym resim, a nejpozdeji na podzim 2006 chci vyjet, ale nevim, kde na to vemu prachy...nicmene udelam pro to vsechno a prijedu s komplet pozinkovanou skodovkou minimalne na pristi Klatovy!!! ...doufam 😕
To Jura a Martan: Moje zásluha na tom je minimální - přední podběhy a podlahu kufru vyměnil Džon, tímto mu ještě jednou děkuji.





Bohužel na zbytek auta již nejsme přes rok schopni se sejít, takže jsem začal sám. Co se týče toho zreznutí, to co je vidět v rozích podběhů a podlahy kufru není rezavá liška, ale obyčejný bordel - prach, přece jenom na autě se stále něco řeže, brousí... navíc v garáži dost fouká🙂





No a zbytek auta je jaký je🙂 Prostě to dělám tak, jak to nejlíp umím a dovedu (asi jako každý), neříkám, že je to super, ale nemám čas dát to udělat klempíři a denně za ním chodit a vysvětlovat mu, že tohle chci takhle a tohle takhle, takže to holt musím udělat sám, jak je vidět např na levém zadním trojuhelníku...





A moje předsevzetí je, ač se to tak nezdá, příští rok (2006) vyjet. Teď ještě udělám nějaké soukromé záležitosti a pak se vrhám na auto...
Co dodat, ses dost dobrej, takovej srot bych asi nevyvaroval...ale udelals to paradne, libi se mi, jak pouzivas nove dily, ja se snazim to delat co nejlip, ale predelavat pomalu pulku auta za novy, to by se mi asi nechtelo, nicmene fakt to vypada paradne!!!
Se vsadím, že jak to bereš odpředu a měníš jednotlivé plechy, ve chvíli, kdy dojdeš až dozadu, budeš muset zase vyvařovat předek, kterej ti mezitím zase zrezne 🙂)
KDB: Zjistím v techničáku, je to rv. 1971...
Zdravím kolegu.... Jen na okraj, jaké je výrobní číslo toho posledního skeletu ?
Michal: moje? No teraz na aute nerobím nič lebo v garáži mám zimu ako v rusku. Ale hned ako bude dačo nové hned to tu je.
A kdy se dočkaj aktualizace tvoje stránky?
Ano vidím že s toho bude krásna eRka s veľkým R. Už sa neviem dočkať.
Dobře, dobře, uznávám, že pořádek není mou doménou🙂 Říkal jsem Džonovi, že alespoň na těch fotkách mohl uklidit🙂 Zajímavé na celém tom nepořádku je to, že když vejdu do garáže tak mi ani nepříjde, že je tamtakový nepořádek....
Pripomina mi ro jedneho manika, ktory doslova postavil garaz okolo vraku nejakeho kombika od Renaultu a stavia z toho sedan - ten chlap to rozobral do detailu na jednotlive plechy z ktorych bolo auto zvarene, ocistil a stavia fungl nove auto.... Aj Petkar.... chcem to vidiet, ked to bude hotove!


Drzim palce!
Pche! Dyk už to máš skoro hotový!🙂
Šakal: No, nedá se nic dělat, budeš mě asi muset uctívat (a hlavně Džona🙂). Né vážně, to auto prostě dám do kupy (i když to tak v tuto chvli nevypadá🙂)
Tohle jesli dáš dohromady,tak tě budu uctívat!Držim palce🙂
Držím palce!🙂

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253