13. leden 2004

Martinovo eReSo

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 86001×, Komentářů: 640, Líbí se Autor: RST
přestavba eRka na opravdový plnokrevný závoďák

- AKTUALIZACE - ŘÍJEN 2007 -

Je to už pár let, co jsme s autem poprvé vyrazili na závodní tratě, a za tu dobu se taky na eresu ledacos změnilo a prošlo fází vývoje.

Párkrát jsem mu ublížil a i technika zazlobila

Vzhledem k tomu, že jsem se dva roky věnoval také Škodě 110L A2 1150, ...

... bylo eReSo celou tu dobu zaskladněno v garáži, a nic jsem na něm nedělal. Ze 110tky jsme časem udělali špičkového závoďáka, získali jsme spoustu zkušeností a kontaktů.

Začátkem loňského roku jsem se k eReSu vrátil.

Motor - stále ještě je v autě poskládaný z věcí, co zbylo ze dvou motorů, co z nich vylítla ojnice. Je to ačkovej Favorit 1289ccm, tvrdá klika, hlava má velké kanály a ventily, nové je dělené sání, chlazení je bez termostatu, komplet nové svody a výfuk Hlušička.

Na novém motoru se pracuje, tak snad na příští rok. Spojka je Sachs sporting, lamela kovokeramika Ferodo.

Převodovka - skládanej 5tikvalt s kolíkovou špérou (neměl by být, ale zatím nemám ten správnej 4kval k dispozici).

Brzdy - ve fázi vývoje, teď ve předu dvoupístky a Ferodo DS 3000, vzadu Beral a prasátka 19. Čtyřpístky jsem zatím odložil, měl jsem s nima dost problémy. V plánu je dozadu kovokeramika.

Interiér - bylo nutné pro testování použít sedačky a pásy s platnou homologací, tak jsem se nevyhnul nákupu nových.

Podvozek - vzadu ještě beze změn, vpředu jiné pružiny od Huška. Podvozek je to, s čím nejsem ani trochu spokojený a budu na tom pracovat. Při porovnání s 1150, která funguje úžasně, je to spíš trápení a nefunguje.

Takže plány do budoucna jsou - dodělat vše do plné spokojenosti a taky zlepšit mezikus.....( no mezi sedačkou a volantem)

Ještě jsem vybral pár fotek ze závodů:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- REALIZACE MÉ REPLIKY 130RS -

Od malička jsem navštěvoval rally a závody aut.

Toto je moje doopravdy první ereso, které jsem kdy postavil.

Rok výroby je doopravdy 1978. Zub času už také vykonal své :-)

Po vojně jsem dělal jednomu známému závodníkovi mechanika. Takže před pár lety jsem dostal nápad, postavit si veterána. Volba padla jednoznačně na erko. A když jsem viděl v Příbrami v rally pravidelnosti eresa, tak jsem měl jasno - tak tedy repliku 130 RS pro rally.

Koupil jsem erko s ucházejícím skeletem (nic jiného mě nezajímalo) a pak ještě 130L na díly. Začal jsem intenzívně sledovat trh (Anonnce, burzy) a i náhodou jsem sehnal poměrně dost dílů. Vzhledem i k financím jsem musel volit kompromisy mezi původním uspořádáním, nebo náhradou za míň.

Příprava karoserie, spasování dílů:

Zcela logicky jsem začal od základu. Erko jsem rozebral do šroubku. Opravili jsme zkorodované části, na plech očištěný skelet jsme upravili pro zadní nápravu a převodovku, vyztužili celou karoserii. Pak jsem odvezl "základ" do dílny v Mladé Boleslavi, kde mi vestavěli závodní rám a výztuhy.

Tmelení, broušení, základovka, ochranné nátěry spodku:

Nastříkal jsem skelet základní barvou a body proti korozi (ne moc - kvůli váze).

Konečně lak a hned to vypadá jinak:

Na hotový skelet jsem dopasoval všechny díly a už se to začalo podobat autu. Mezitím jsem obstarával další díly na repasi, sehnal čalouníka atd. Auto jsem si připravil do laku a lakýrník to se slovy: proč strop i zevnitř?, krásně nastříkal. Podotýkám znovu rozebrané po dílech.

Lakování pruhů předcházela volba jaké? Po vyřešení tohoto problému jsem zalepoval stříkal 14 dní do této podoby. Pak přišel jeden velký problém - vyhlídnuté tlumiče s pružinama nejsou vhodné na rally, nýbrž pro kopce. No a soutěžní sestava se do původního nevejde. Tak jsem to opatrně vyboural a zastavěli jsme námi vymyšlené uložení nové.

Se strojením problémů moc nebylo, protože uspořádání všech průtahů skeletem a uchycení součástí jsem připravil před lakem.

Renovace, vyztužení a náležité vybarvení náprav:

Stavba motoru:

Původní typ pro RS je pro mě finančně nedostupný a ještě jsem sehnal od kamaráda díly do soutěžního motoru Favorit, tak volba byla jasná. No a z dob závodění mám dodnes šikulu kamaráda, který umí sehnat stádečko koní. Úpravou prošel každý díl motoru.

První zavrčení provedl motorář, šlo to jak po másle. Nádherný pocit umocňoval příjemný zvuk. Pak následovala první jízda po silnici. Nádherný pocit potlačovala obava, jestli vše bude fungovat. Proto byl na místě "doprovod" kamaráda Oty s autem, co kdyby. Auto jelo dobře až na brzdy, které ze začátku moc nefungovaly. Po kontrole geometrie pečlivě zajíždím a testuji podvozek, a vlastně se s tím učím jezdit.

Konečná podoba:

Jak se výsledek liší od mých původních představ? Takhle jsem si to představoval, akorát se dá na to sáhnout! Cena ? Pro mě ohromná, v dílech 250.000,- Kč, práce 2 1/2 roku v garáži. Do budoucna se chystáme auto provětrat na rally pro amatéry, popřípadě rally pravidelnosti, a snad navštívím sraz erkařů.

Motor:

  • obsah 1300, komprese 11.6
  • T písty, leštěné lehké ojnice
  • hlava s upraveným spal. prostorem
  • větší kanály, klika série, vačka je laicky měřená asi 295 / 315°
  • nitridované soukolí rozdělovače, nitridovaná zdvihátka, bezpodtlakový rozdělovač Bosch
  • přítlačák 1.6 felda, setrvačník a řemenice lehké
  • Karburátory - 2 x Weber 40, filtry KN, odlité rovné sání, svody dělané 4 do 1
  • uložení motoru na tvrdých silentblokách
  • elektrické palivové čerpadlo Facet
  • Výkon ? nebržděno, ale dodám data
  • Termostat Lada - má tři vývody pro malý a velký okruh

Převodovka:

  • základ je sériová převodovka z Rapida
  • hřídel stálého převodu vyměněn za nový 4,22
  • nová ložiska a synchrony

Podvozek - pěkně vymalovaný a pěkně tuhý:

  • Repasované díly nastříkané akrylátem, pryžové díly a čepy, brzdy - vše nové
  • Brzdy s posilovačem Rapid
  • Přední nápravy - Rapid, strmý hřeben, zavařená ramena
  • pružiny zkrácené Rapid, tlumiče HP
  • zadní náprava - ramena 130LR, bubnové brzdy
  • pružiny a výškově stavitelné tlumiče HP
  • Kola: 7" dělítka Škoda, eve. 5 1/2" loukotě
  • přední kryt nádrže, pod agregátem lyže 0,8 mm dural
  • Veškeré propojení zadek - předek je vedeno vnitřkem kabiny.

Interiér - zařízen účelově - čistě závodní:

  • Čalounění jen ve dveřích a zadních bocích, bez stropu
  • Volant Personal Mirage
  • pedály Rapid, sloupek řízení zkrácený
  • Palubka ala 130 RS, budíky Š 130
  • 2 x tripmaster Halda, speedpilot Halda, flexi lampa
  • rezerva je uložená za spolujezdcem, přístup k ní je po odklopení sedačky
  • Baterie - za řidičem
  • Interkom - je ve fázi příprav
  • boční makrolonová okna, zavařené sloupky
  • sedačky originál RS, nově počalouněné (původní látka se už nevyrábí - škoda)
  • odpojovač baterie ovládaný z interiéru i exteriéru.

Zavazadlový prostor okupuje chladič a další příslušenství:

  • Chlazení - felicie 1,6 + větrák - originál chladič a nádrž jsem mohl mít, ale už jsem měl toto hotovo a nechtělo se mi to přestavovat.
  • Topení nainstalováno není, pouze původní větrák na přední ofuk okna (neplánuji jízdy v zimě)
  • Nádrž je původní 110 R - tankovací víčko nádrže je dle originálu 130 RS

Poděkování těm, co se zasloužili:

  • manželce - za trpělivost a cenné rady
  • kamarádovi Otovi - za obrovskou pomoc a konzultační rady
  • Pavlovi - za stavbu motoru
  • Jirkovi - za díly a rady
  • Džonovi - za rady a podporu, a stránky škoda110r.cz, kde jsem našel spoustu informací
  • ostatním kamarádům, kteří se přišli podívat
  • sousedům - za tolerování někdy nočního kraválu
  • všem ostatním, co mi pomohli

a sponzorům:

  • Privat car service
  • Matthes
  • Czech Gas
  • Elit
  • Electrolux
  • Pets shop

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- PRVNÍ ZÁVODY -

Okruh v Sosnové

Tak máme za sebou první závod - Sosnovou. Auto jede jako "kráva", vše funguje až na ten mezikus mezi volantem a sedačkou. Ze začátku jsem dostal několikrát "hodiny" než se zahřály gumy a než jsem si zvykl, odpoledne už to šlo, jezdili jsme časy jako konkurence.

Auto je celé, až na pár závad: přestal fungovat teploměr vody - přepojili jsme místo toho teploměr oleje, kape spoj u pumpy spojky.

Nevešel jsem se u jedné gumy - rozbitá mlhovka,

jízda za pomalou Š 1000 - odlétající kamení rozbilo hl. p. světlo a

zepředu jsou ďubky v laku,

prahy jsou už dost servaný od kamení, dostává to patinu závoďáka.

Z dalších soutěží:

Sezónu roku 2002 jsme ukončili tím, že nám z motoru vykoukla ojnice. Jiné větší škody nebyly, jen utržený spoiler, rozbité světlo, apod.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- 2004 -

Počátkem roku 2004 přibyla eReSu bratíček v podobě původní Škody 110 Rallye s pracovním názvem "Myšák". Koupil jsem ji kvůli zpřísnění předpisů, protože s eReSem už nebudu moci jezdit Rallye.

Myšák už jeden závod prodělal a hned jsme skončili na bedně na 3.místě.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- 2006 -

Tak pár novinek - ereso zase jezdí, a tak přídávám pár nových fotek. Je to z Prachatic, jeli jme jako předjezdci.

Jak jsme točili film....

Naskytla se možnost komparsu při natáčení filmu, prý ze závodů. Neměli jsme ani tušení o co jde. I tak jsme se jedno červnové ráno sjeli do Svatého Janu pod skalou u Berouna, celkem 8 historickejch soutěžáků, kluci z poháru i z mistráku.- Škoda 130 L/A Pavla Stráského, dvě Škody 120 S Rallye Michala Habarta a Jana Maška, Opel Kadett C GTE Ctirada Hájka , 130 LR Miroslava Janoty, Myšák 110 L Jiřího Křišťana , 1000 MB hlavního zvukaře filmu Tomáše Bělohradského a moje 130 RS.

Auta jezdila před kamerou sem a tam, ale hlavně se stále čekalo na to či ono, až se to protáhlo na celý horký den. Filmaři si vybrali moje ereso pro natáčení vítěze filmové rallye, a tak jsem nervózně a nerad sledoval, jak vítěz v podání závodníka Tomáše Vavřince a mitfáry Ládi Švagra lezou na střechu eresy, jásaj s věnci v rukou a stříkaj šampáňo. Vše nakonec dobře dopadlo, na střeše boule nejsou a ereso snad ve filmu vidět bude.

Jo, a pro pořádek, film se jmenuje "Prachy dělaj člověka" a někdy v září bude v kinech.

Oficiální stránky filmové produkce - http://3-film.ceskaprodukce-filmy.cz/foto_rallye.html

Václavská Rallye v Kramolíně . . .

. . . a moje nový eRko

Vzkaz všem:

Držte mi palce, ať to jezdí!

A jestli mě uvidíte někde na rally, tak podotýkám,

že jsem se na auta jen díval a nejsem závodník,

je to prostě pro radost!

Martin (+420 602 263 026)


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 86001×, Komentářů: 640, Líbí se Autor: RST
jo, klidně volej.
Zdarec,díky za reakci.Asi raději zavolám.Možná je toho víc,s čím by jsi mi mohl poradit.Ale 175 na 7\\\\\\\\\\" mi přijde málo.Na fotkách máš ty japonské pneu nebo je to už Dunlop(trošku nerozumím mírám za lomítkem-snad závodní pneu)? Hlavně jde trošku o to, abych to utočil na předku.Tzn. předek 175 na ?? a zadek trošku víc???No a na co to auto bude...Jen rodinný klenot...Žádný závodění...Vždycky jsem slintal,když jezdily kolem baráku na RZ-tě š 130 RS.Tady to začalo.Jen jsem neměl nikoho,kdo by tenkrát origo pro mě koupil,zachoval a prostě měl to pro budoucnost.Takže se teď snažím TO (auto) \\\\\\\\\\"splácat\\\\\\\\\\"alespoň jako repliku.Ale to je na delší povídání....Díky,gepy
A na co budeš auto používat? To je jak která guma, mám KUMHO 175 a jsou na 7 palců ráfek akorát. Až do 205 to obuješ. Teď mám obuto DUNLOP CR 311 185/530 x 13.
Takže ještě jednou o kolech.....Podařily se mi koupit 7" dělítka a jelikož máš (podle popisu auta)ty samý naznač,prosím, co jezdíš za gumy ať nemusím laborovat.Zatím mi vychází 195/45(50). Je to správná volba?


Díky gepy
Zdarec Marťas.............


Tak Ti to určitě frčí.......Já se zastavil s financema na kolech........Dát-li na rozteč 4x100, nebo počkat na dělítka 4x130.......Zatím jsou nabídky za astro sumy.................Pak bych volil bych ty kolečka ze speed pro...asi....španělé jsou svině ale asi dost dobrý kolečka....


No ale origo je ET -(mínus) a to vše je za ................mazec.,


Štěstí a zdraví a úspěch.....gepy
Ale místa je docela dost, spíš ty prachy......V Trutnově se uvidíme, konečně si prohlídnu Tvoje ereso.
Chce, ale není to už kde dávat 🙂))))))))
HBT-to je vysvětlování na dlouho, změnil jsem plány. Mám jí pořád, nikdo nechce karoserii na erko.


Bohemka - jo, jsme přihlášení do toho šou historiků,a snad bude letos zase i Příbram. Loni to bylo nádherné svezení.
tak jsem koukal že jsi přihlášenaj na historic show při rally bohemia
Ahoj Martine. Tak jsem cetl v inzerci na Rallyejournalu, ze prodavas tu kastli z Rka. To uz nemas v garazi misto, nebo jsi nasel lepsi, nebo uz te to nebavi? Copak copak?
to Huty: odpovídám na to asi po sté - rám je od Grabiece, najdi si to tady v kontaktech. A na 130 nemám žádnou výkresovou dokumentaci, ani nevím že by nějaká byla.


to HBT - no jo, ta to znám, peníze až na prvním místě. Tak Ti přeju, ať to mrně přijde na svět v pořádku a ať se daří. Doufám, že se setkáme v Prachaticích, že to přehodnotíš. Už jsem si dohodnul mitfáru z VSV teamu.......Co koukat? Já určitě pojedu na Vltavu
No my otestovali. Ale nejak nam zlobi ostrej zavodni motor. Sice je v zaloze Nesmrtelna teta ( motor, kterej jako nouzovku poskladal v roce 2001 muj tehdejsi mechanik, a co odjezdil 5 sezon, a dokonce udelal i viteze CMPR 2004..ale je to jen 70ps), Ale hlavne jsem dodelal barak, prestehoval se, a ted cekam, jestli me sezere hypoteka, nebo jestli mi na nejaky svezeni zbyde.Navic Linda ma v cervenci porodit, a chce me mit pro rodinu vcelku a zdravyho. Vyúpada to, ze pojedeme v Krumlove rozhanet lidi pred Rallye legendama. A pokud bude auto v lati,a budou penize, mame dilema. Jestli Prachatice, nebo treba Svetlou, nebo Posazavi. A tim asi pro letosek skoncime. 🙁
Zdarec, mám dotaz ohledně vyztužení kastle. Máš nějaky podklady k tomu kam a kolik toho navařit (ideální by byla nějaká výkresová dokumentace)? No a nemáš kontakt na někoho, kdo dělá rámy? Kolik tě stál ten tvůj? Díky
Ahoj. My jsme otestovali také v pohodě, jen do obou aut musíme dát pěnu do nádrže. U prvního testování to nikdo nechtěl a teď se tam nějaký technik kousl a bylo. Mrkvan se nás snažil zastat, ale neprošlo mu to. Jinak o.k. a těšíme se na Vyškov. Jedem obě auta já 130 a manželka 120.
Jasně že je otestováno, bez závad.Akorát třídu V sloučili, viděl jsem testovat Coswortha, tak to bude sranda.....O pěnězích je to pořád, ale letos se svezu snad víc. Loni jsem neměl ani licenci, tak jsem to vypustil.


Určitě Prachatice, pak Bohemku a Příbram. Ta byla vloni nádherná, tak jestli to letos zase vyjde....A co Ty?
Ahoj Martine. Tak co? Otestoval jsi? A chystas nekde provetrani? Nebo je to porad o penezich a o case?
v termínu určitě ne, budu žádat o samostatné testování mimo termín
co budeš testovat? Letos? Je to 8 a 9 března
tak že další problém na cestě....musim koupit nový pásy, ty moje jsou sice upně nový, ale s prošlou homologací, je to nekonečný
Pásy a sedačky s platnou homologací, ktré se kontrolují - viz tady fotky v článku
Martine ještě k testování. Ty máš v autě pásy a sedačky podle soudobé homologace nebo to technici neřešili???
Jo, něco jsem taky četl, snad V třídu kde nikdo nejede dokonce zrušej
Myslím, že jsem někde četl, že véčka jsou sloučené do jedné skupiny.
V3 - no snad nic nového, snad jako loni ne? Alespoň nic nového nevím. Tedy doufám, že to tak bude.
martine nevíš jak to bude letos s třídou V3 škoda???
Hlavně mít auto podle holologace nebo předpisů, pak zažádat o přestavbu, nechat prohlídnout technikem z FASu a TK. ase tak strašný to není. Stojí to cca 5.000,-
Ahoj, chtěl jsem se zeptat co to všechno obnáší dostat auto na závodní značky?


Díky
už vím, pak jem si všimnul odkazu. Nepojedu, protože musím služebně do zahraničí.
Né jede se Erzetka Beroun 6km erzeta s 15pravými a 12 levými zatáčkami.Trať opravdu krásná a startuje se z Berouna


http://wmr.tym.cz/
Ahoj, nepojedu, ani nevím co se jede? Kopec?
Ahoj Martine nepojedeš v Berouně ?18,11
jo, dost fajnová saunička to je, fakt moc príma
jak je to s teplem ve vnitř vozu při závodu? nepeče se řidič?
Voda je vedena vnitřkem vpravo vedle u tunelu, pak za sedačkama přes tunel a v místě baterie mezistěnou do motoru.
jedno oko závodníka nezustane suché 🙂 dotaz kudy jsi řešil trubky aneb vodu k přednímu chladiči?
Ahoj HBT, taky jsem byl v Prachaticích a fakt jsem domů jel nadšenej, Honza Jirka super, kluci s Oplem paráda a ta řežba v litrech. Nádhera.


Jo do Příbrami jedu, už se moc těším. Dneska jsem mluvil s Lubošem, v pátek jedem 1 rundu - 2 RZ a v sobotu prej všechno jako mistrák. To bude víc než dost.
ty jo zeleny R znacky? Parada.To jsi tedy dal nez my.Ja jeste letos vrcim na normalni.Jak je to s tou Pribrami? Jedes se tam vyvetrat? Vypada to ze my se 120S jo. Potkame se tam? A vis neco otom, jak to tam ma probihat: Slibili mi poslat nejaky ZU, nebo neco na ten zpusob, ale zatim nic.


Jinak mimochodem-Byl jsem se podivat v Prachaticich. Zda se, ze se kluci o mysaka dobre staraji. Honza Masek jim sice o dost narezal (a to mitfaroval Strany, a prej ani neblinkal🙂))),ale,ten mysak jede jak strelenej.
pro Jardu a Gepyho: díky za chválu, klidně můžete volat, nebo se zastavit na kafe. Na Ecce Homo - no já nevím, závody do vrchu mě moc nelákaj. Letos jsem měl jinou práci a nestihnul jsem Vltavu, ale příští rok snad ano.


Daves: díky díky, i Tobě blahopřeju k skoro již hotovému eresu, krásná práce. Tak se snad někde taky potkáme.


marquee: hele, fakt nemáš zač, zas tak moc jsem v tom neudělal, když budeš něco potřebovat tak se ozvi.


Díky chlapi
Martine moc děkuju za ten kontakt na Pavla Stránského, nádrž už mám doma a vytrhlo mi to vlastně trn z paty. Tak ještě jednou moc děkuju.
No je to tam, SPZ krása. Martine, gratuluju.
Buď zdráv,Martine.Již dlouho sleduju Vaše stránky.Od doby kdy ve mě uzrála myšlenka, že to co jsem jako dítě vídal na erzetách chci mít doma.Sleduju pár webů kde se on-line takové krasavice staví.Váš byl jeden z nich.Já začal koupí Erka (už rok stojí v garáži)ale nemám čas se dostat dál s renovací.Pozitivum je,že se mladej(12 let) naučil jezdit(má už najeto 80 km po polňačkách).No ale zpět k dotazu.Nemám čas na renovaci a výrobu\\\\\\\\\\"jako 130 RS\\\\\\\\\\"a proto sleduji inzeráty.Mám soukromý dotaz a ten bych rád probral s člověkem znalým věci.Můžeme se slyšet či si napsat?Přeji vše lepší a snad se uvidíme na kopečku Ecce homo historic.Tam jezdí všichni co mají krásný auta.......Díky,gepy
Ahoj Martine,musím přiznat že tvoje RS je super a ta 100L taky super.Pomaluse chys tám na podobnou akci,mám maníka co našlápne motor,učil ho nějaký chlapík co to dělal v dobách ery škoda v AZNP,dnes je to děda,ale fakt machr.našlápne motor s Fáčka na 175HP což je síla,ale standart je tak 130HP na 130RS.Byl jsem u něj,.ale co ten má za 110L to sem nepochopil,Po prvé jsem viděl točit Škodu na 8000 s z 0-100 za 5,5 SEC...nevím,třeba je to normální a kluci co zde mají škodovky si řeknou,že je to normálka,ale pro mně je to fakt nářez.Píšu hlavně proto,jsem dotal vlastně kontakt na tihle stránky od Hanky a tak se tady kochám pohledem na krásné stroje zašlé slávy....a taky,že bych pak potřeboval pár dobrých rad jak upravit boudu a podvozek,protože s tímhle motorem to asi moc sedět na asfaltu nebude,Předem ti děkuji a přešji zde všem hodně štěstí HP pod kapotou a tak trošku poděkování za tuhle záslužnou práci,protože Škoda je a byla zase jen Škoda...Ahojky Jarda
díky
Nevím, kdy jsi to sem psal, já si toho všiml až teď : k těm "značkám" .... no to je FANTAZIE !!!! Ty jsi to dokázal .... nemám slov, a tak jen prostě : GRATULUJI !!!!!
Zavolej mi, nebo sms, dám Ti kontakt. 602263026
co by měla stát ta vypěněná nádrž???
1. Já to kupoval tady u Prahy, pro Tebe bude lepší Renovak Kostelec nad O., cena myslím okolo 3 tis., už si to nepamatuju. Nejsou s tím žádné problémy a funguje. Je to ten kříž, co prodává taky bazar v Plzni.


2. Nádrž 130 L / A - prý sériová obalená nebo s pěnou, může být i plastová, dokonce o jedné vím - vypěněné. Pokud chceš mít 100% jistotu, zavolej technika FASu pana Mrkvana, číslo Ti daj na AMK.


3.Promiň, nedělám si moc dopředu plán akcí, je to spíš spontální, tak fakt nevím kde pojedu. Letos je navíc takovej úspornější program.....
Od koho jsi ji kupoval? Máš nějaké číslo nebo odkaz? Je podobná té na speedpru od renosportu a co cenová relace?
Taký návrh mám, nedal by sa do článku pridávať zoznam plánovaných akcií, aby sme vedeli že sa môžme zastaviť a pozrieť si krásnu eReSu keby sme mali cestu okolo?
neptal jsi se zatím na tu nádrž?? promiň že s tím tak otravuju ale je to zrovna aktuální

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253