29. říjen 2010

SevERKA 2010 - photo-notor-motor-work-shop

Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 9894×, Komentářů: 45, Líbí se Autor: Láďa Ladič
Duchcov - Krupka 10.10.2010

Letošní sezona je prostě jiná, pro mne výrazně jiná. V jisté fázi léta jsem udělal rozhodnutí, že asi nenajdu sil na to, aby letošní SevERKA zvedla laťku svého pojetí zase o kousek výše, naopak, že v kontextu s jinými událostmi bych ji rád pojmul o něco skromněji, uvolněněji, opět kamarádštěji. Finální tvar vznikal mírně chaoticky v návaznosti na to, jak jsem vlnitě propadal tu jednou do stavu totální tvůrčí euforie, že to přec jen uděláme zase pěkný a vééélký, tu do stavu deprese, že bude možná lepší to letos vypustit a nechat si to třeba na příští jaro. Pak mi ale došlo, že už není kam uhnout a že jednodušší, než akci odvolat a rozesílat omluvné maily, je prostě to zrealizovat a pokusit se opět naplnit očekávání.

To, co bylo letos zásadně nového, bylo pozvání výrazně více fotografů. Oslovil jsem pár přátel, kteří buď už na předešlých Severkách fotili nebo jsem si na netu všiml jejich fotodovedností a dali jsme na jedno odpoledne dohromady jakýs žlutý foto-tým za účelem páchání obrázků s eRky.

Fotografové:

Gabriela Grossmanová http://www.photoserver.eu/profil-album.php?autor_id=1847

Jiří Čižmar http://www.photoserver.eu/profil-album.php?autor_id=1001669

Pavel Pevný http://spyker.rajce.idnes.cz/

Roman Jirků http://www.photoserver.eu/profil-album.php?autor_id=1618

Vojtěch Válka http://chamelion2chamelion.deviantart.com/gallery/

Fotografové reportáže:

Petr Berounský http://www.berounsky.cz

Vladimír Cettl http://vladimir.cettl.cz

Při zvaní a výběru vozů jsem opět hodně kladl důraz na co nejširší barevnou skladbu vozů. Chvíli to vypadalo, že ať chci nebo ne, tak to bude sraz červených a pár ostatních eRek, ale to se ve výsledku vůbec nevyplnilo a dokonce kupodiv mimo Tomášovo pískomila jsme tam neměli letos ani žádné vyloženě žluté eRko.

Účastníci s vozy Š110R:

Jiří Poruba

Jiří Vaňátko

Karel Douša alias KDB

Martin Jinek alias Jíňa

Miroslav Borůvka

Petr Štefan

Radoslav Svěcený alias RST

Tomáš Unger alias Free

Vladimír Cettl alias LL

Špeky srazu

zajímavě velkou potíží se letos stalo zajištění hlavního sudího srazu. Tím měl původně být Petr Houška, jenž však do srazu neuhájil své zdraví, nahradit ho měl Michal Konečný, leč ten nedostal z domova vycházky, třetí v řadě byla oslovena Hanka Svěcená, ale měla už na neděli jiný plán, porotcovství tak nečekaně padlo na roztomilou mladičkou dívku s německými kořeny Nicol Feri, jež se úkolu se ctí zhostila.

Co se technických potíží týče i přes relativně skromnou účast a pohodové pojetí jsme letos nebyli ušetření několika selhání techniky. Petr Štefan cestou na sraz kdesi v díře urazil přední mlhovku, cestovateli z největší vzdálenosti Tomášovi Ungerovi postupně začal ocházet diferenciál v převodovce. Mě zprvu nejprve jen někde pod karbecem přisávalo sání, takže na volnoběh klasicky chcípal motor, leč o chvíli později jsem v kopci řadil za tři, která šla již delší dobu ztuha a hle, najednou šaltoáka zcela bezvládně volná. Naˇkonec se ukázalo, že sem šalinu zlomil. na chvíli mi to Jíňa upravil tak, že jsem řadil prodlužkou z goly, ale nejpřipravenějším ze všech zúčasnivších eRkařů se ukázal Radek Svěcený, když vybalil kompletní náhradní řadící konzoli z kufru. Naimplantovali jsme jí do GD a mohl jsem jezdit dál.

foto: Gabriela Grossmanová

foto: Jiří Čižmar

foto: Pavel Pevný

foto: Roman Jirků

foto: Vojtěch Válka

* * * * *

foto: Petr Berounský

foto: Vladimír Cettl

Nepřísluší mi, abych tu coby hlavní pachatel hodnotil letošní Severku. Jsem si vědom, že v mnohém by si ten sraz zasloužil více energie do příprav, ale sešlo se to tentokrát tak, že více jsem tomu prostě dát nemohl. Děkuji všem za účast a sám jsem zvědav na sezonu příští.

S pozdravem z Ústí nad Labem Láďa


Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 9894×, Komentářů: 45, Líbí se Autor: Láďa Ladič
tak to je ok já nemám 5kvalt 🙂
Konečně zveřejňuji kalendář ze srazu SevERKA >>> http://11-55.nolimit.cz/kalendare/2011-r011-berounsky-cettl.html
nemám, mám ještě staré fotky, chceš je naskenovat? 🙂
Aleši máš někde hozený fotky na netu těch tvích strojů?
měl jsem celkem tři erka, první v roce 1992, tenkrát bylo upravování v kurzu, dnes jsou pro mne úpravy veteránů barbarstvím, nedovedu si představit že by někdo v devadesátých letech vzal Aero nebo Minora a začal ho upravovat....dnes se zde tváříte že to je normální 🙂 Erko bylo moje druhé auto hned po 1100MB takže se stalo srdeční záležitostí proto sem rád chodím a koukám jak se dávájí erka do kupy jen mi je líto třeba každého skeletu upraveného na pětikvalt 🙁 těch neupravených už moc není.
Tady fotka je jak z propagační brožury.Ještě ty stíny stím sluncem v lese.Moc pěkná práce.





http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=1133&pid=48
No to je slovo do pranice🙂


Aleši ukaž nám ho🙂
Já bych zase docela rád viděl Alešův 100% originál. Máme možnost eRko někde vidět, na webu, nebo dokonce v reálu na nějakém srazu? Rád nechám své oko unavené pohledem na nehezké upravené auto spočinout na zcela originální klenot.
Aleši sem toleratní poď mi to říc z očí do očí 🙂 by mě zajímalo co je na mém špatně?
Jen mě mrzí že jsem se nemohl zůčastnit na poslední chvíli jsem musel do práce škoda mohlo být o jedno lehce upravené erko na víc
Hany : naprosto s tebou souhlasím. Je každýho věc co se svím vozem provede.Každý z nás to estetično má trochu někde jinde a naopak byla by škoda kdyby ty naše stroje všechny vypadali stejně.Vždyť na ty srazi jezdíme předvádět ty vychytávky co jsme na těch erkách v garážích a dílnách vyrobily.V každým z nás je kus kutila .
Zdravím všechny erkaře musím už zareagovat. Je smutné že poslední dobou jse kritizují ůpravy na těchto krásných vozech a myslím že je důležité že ty auta jsou stále v provozu a přepokládám že ti co ho vlastní tak k němu mají i nějaký vztah a je uplně jedno jak je upravené nebo v originálu.A proto mě mrzí že jse dočítám že je to paskvil a další nechutnosti.Každý máme jiný vkus a proto budou pokaždé ty auta každé jiné a to je dobře. Hany
Znám mnohem horší úpravy 110R než široké nápravy, kola a blatníky. Mě se naopak takto decentně doladěné kupátko líbí přinejmenším stejně jako originál. Aut je zatím poměrně dost, tak každý může dělat, co se mu zlíbí. Až jich bude podobně jako např. MBXů (a ono nikdy nebude), pak bude každá úprava hříchem.


Rozporuplné jsou všelijak oplastovaná kupátka, upravená zpravidla během víkendu. Takových ale rapidně ubývá a přibývá těch kvalitně zrenovovaných, udržovaných, případně decentně upravených.
Ahoj všem,





mám jeden poznatek: čím více let 110R je tím ošklivější je tunink na tomto autě.... Na fotkách je 90% aut s úpravama které 110R kazí a není hezké. Prokrojené zadní blatníky, široké nápravy, kola která na 110r nikdy nebyla - jak nehezké 🙁
Jj samo domo 20 let stará konstrukce, hydraulická ručka, inspirovaná kotoučovkou z staré 130LR/B. Nechal jsem si na technický vytisknout graf z brzdové stolice..... pro srandu 🙂. Jediná nevýhoda , že sebou pořád vozím zakládací klín 🙂)))


J.
tak to jsem netusil ze mas na aute vzadu kotouce a to je neco samo domo nebo si koupil nejakej set
Střecha je vinyl, stříkaná před 20ti lety... je to pořád jak nový,nevím co to tenkrát bylo za složení..ale dobrý....


Mě se líbí jak se zkrz to zadní kolo blejská ten kotouč 🙂) , hlavně aby to neviděl nějakej technik z STK 🙂


J.
To Jikra ta fotka je fakt dobrá taková řekl bych až závodní .Erko v pohybu🙂


Tu střechu máš koženkovou nebo je to nějaká barva?
To Čapoun: To červený s černou střechou je opravdu moje. Tu fotku už mam na ploše, myslím že je docela povedená 🙂


J.
4kvalt repas dělal ocelot žacléř
Tomáši Láďa říkal že tu převodovku máš čerstve po generálce.To je divný že se takhle rychle vysrala.A to máš pětikvalt a nebo origo 4kvalt?
převodovka vydžela až dom ale je možné že když ted nastartuji a jel bych víc jak krokem tak zemře 🙂
To Ero vypadá taky zajímavě🙂
Myslím, že je to Jikra.
Jinak čí je to Ero s tou černou střechou?





http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=1133&pid=41
Podobne tema sa tu uz myslim v diskusii riesilo ... 🙂





Vozim povinnu vybavu, aj rezervu, pumpicku, maly hydraulicky zdvihak aj origo, alternator, 2 reglery (pouzivam elektroniku, ale trebars nejakemu kolegovi na zraze by mohla mechanika pomoct), komplet rozdelovac, cievku, sviecky, kable k svieckam, kulaty kanistrik do rezervy s 4,5l načuralu, klinaky, hafo naradia, nejaky ten normalny kablik, fastony, nejake "šroupki", maticky na kola, jednu dobu som vozil aj brzdovku a spojkovy valec, lamelu, motorovy "slynykon" a hafo inych veci (mnohi vedia, na HG z toho bola slusna hromadka 🙂)





Este sa mi myslim nestalo, ze by som sa odkialsi nevratil, cerpadielko sa mi raz tiez rozpadlo, tusim som to niekde aj pisal, mal som ten stary typ, co ma zvrchu prisrobovanu krytku srobikom ... zavit v tele cerpadielka bol strhnuty a krytka uletela. Pomohol som si vtedy tym, ze som ju po obvode oblepil zuvackou, 30 km domov to vydrzalo, potom som to vymenil 🙂





To Petkar: najde sa aj niekto, kto pozicia vercajk 🙂
Jerrome můžu ti říct na rovinu že jsem měl štěstí že tam ta pumpa byla .A stějně jsem se domů s Erem dostal až někdy ve 2 v noci.Takže fakt adrenalinovej sport.Hlavně když jdeš na stopa z golasadou a bednou s nářadím 🙂
Hezky, tak to by mě nenapadlo...no ono když není jiná šance, tak člověk jde i přes mrtvoly.
Tak Radku příznám to nebylo to zrovna košér ale mě nic jinýho nezbejvalo.A škodověnka už stejně neměla kola a byla bez oken.
Tak to jsi byl ty!!!
Já vod jistý doby vozím komplet palivový čerpadlo i v četně podložky šoubů atd... .Když se mi zhruba před dvěma roky rozsypalo 20Km za prahou zažil jsem moc horký chvilky .Hlavně schánějte čerpadlo v sobotu v 8 hodin večer .Opravdu luxusní zážitek.Vyřešil jsem to tenkrát tak že jsem dostopoval do Prahy kde jsem věděl že na sídlišti Barandov stál vrak stodvacítky a sprostě jsem ho zní ukradl.
Sice to nemá spojitost s článkem, ale já se snažím vozit v autě náhradní díl, který jsem opravoval, upravoval nebo měnil...





Takže vozím:


- onu zmiňovanou řadičku - úprava původní na kratší dráhy, funguje, ale co kdyby (sice jenom čtyřkvaltí, ale jde s ní řadit i jako s pětikvaltí)





- AC pumpu





- hromadu gumových hadic a kolen





- jednu dobu jsem dokonce vozil kompletního LEKRa (akorát v době kdy jsem dal repasovaný jsem ho nechal doma a to se ukázalo jako chyba...)





- lepící sadu na opravu defektu (ano přátelé, najdou se i takový, jimž se po zástavbě všeho do kufru už tam nevejde rezervní kolo😀)





- povinnou výbavu...








Nicméně, léty provozu SchReka jsem přišel na to, že je úplně jedno co vozím, protože:





1) stejně se vysype něco jiného, to co vyměním, většinou funguje ke spokojenosti anebo to stejně nemám sebou a





2) vždy se našel někdo na srazu, kdo v případě potíží pomohl zapůjčením potřebného náhradního dílu...
Teda řadička by mě nenapadla, co vozíte ještě zajímavého? Já po útrapách na dovolené vozím kondík, palec a kladívka. Do té doby jsem to nevozil a nebylo potřeba....
Radku, taky vozím řadičku v kufru, po té, co jsem stávající upravil, mám raději jistotu... 😀
No, mě taky docela pobavila historka s řadící pákou.


Vozím ji s sebou od dob, co jsem míval problémy s řazením při závodech a několikrát se mi hodilo, že mám páku v kufru. No a teď se hodila zas.


Jinak akci jsem bral jako velmi příjemné zakončení sezóny, počasí kýčovitě prospektové, vyvětrání eRka, pokec se stejně praštěnými lidmi... prostě jsem rád, že jsem se mohl zúčastnit a potěšilo ocenění poroty za zvuk motoru.
No mě hlavně pobavila tahle část v článku to je fakt už extrém🙂





"Mě zprvu nejprve jen někde pod karbecem přisávalo sání, takže na volnoběh klasicky chcípal motor, leč o chvíli později jsem v kopci řadil za tři, která šla již delší dobu ztuha a hle, najednou šaltoáka zcela bezvládně volná. Na konec se ukázalo, že sem šalinu zlomil. na chvíli mi to Jíňa upravil tak, že jsem řadil prodlužkou z goly,


Radek Svěcený, když vybalil kompletní náhradní řadící konzoli z kufru. Naimplantovali jsme jí do GD a mohl jsem jezdit dál."





Vozit sebou kompletní řadicí konzoli to sem netušil že se něco takovýho může vůbec posr...Za takovouhle servisní přípravu dávám Radkovy jasně palec nahoru.
Moc pěkné.Doufám že příště se budu konečně moci zůčastnit-pokud tedy dostanu doma volno.
Láďo, letošní SeveRku hodnotím velmi pozitivně 🙂...donutila mne vyvětrat "nejdrsnější" vůz SeveRky, bylo až barvotiskové počasí, společnoství lidí více než luxusní.....a přehršel fotek, z nichž jsou některé více než dobré.LL, díky !
No ta Letošní Severka mě moc mrzí neboť.Zvláště když to bylo ode mně kousek.No Supestroj je bez technický tak doufám že ho dám postupně dohromady abych se na ní moch odvážit.Koukal jsem na fotečky a jsou fakt zajímaví.Jinak to ero Tomáše Ungera se mi moc líbí.Ta písková je fakt hodně zajímavá.
Teda Láďo ty fotky jsou úžasný, jsem moc rád že jsem se mohl té akce zúčastnit....


Dík Jirka
Krásný fotečky, krásných aut. Škoda že jsem se z časových důvodů nestihnul dostavit. Koukám, že jsem přišel o moc.
Moc pěkné fotky. Něčeho už jsem si všiml na photoserveru, takže jsem s napětím čekal kdy se objevý více fotek
Dík kluci, jinak kdo by chtěl zavítat na pražskou výstavu v Malostranské Besedě, je tam už jen do soboty 6.11., otevřeno mají každý den od 17:00 do 1:00 a eRko není mezi fotkama žádné, jen jedna zlomená tíca 🙂
Noo,opravdu spickove fotecky,radost to prohlizet a tou krasou se kochat 😉
Teda, vypadá to super, a hlavně jsem se skoro zapomněl na výstavu v Praze, musím tam tenhle týden zaběhnout, než bude konec...

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253