12. leden 2004

Opravy posilovače brzd ze Škody 120

Rubrika: Brzdy a spojka, Přečteno: 17145×, Komentářů: 11, Líbí se Autor: Džon
Řešení nejčastějších problémů s posilovačem brzdného účinku

Kdo má v autě podtlakový posilovač může se setkat se závadou kterou je buď přisávání vzduchu z okolí, nebo prasklá membrána. Obojí má vliv na chod motoru, zejména studeného a na posilovací účinek (hlavně prasklá membrána).

Jak se pozná závada:

Pokud posilovač přisává vzduch, může přisávat buď kolem tyčky spojené s pedálovou konzolou, nebo kolem tyčky která tlačí na brzdový válec. V prvním případě je syčení slyšet od řidiče, zejména na volnoběh, v duhém případě ze zavazadlového prostoru. Při sešlápnutí brzdového pedálu se syčení většinou ztratí

Při praské membráně posilovač téměř nefunguje. Syčení se při sešlápnutí pedálu zesílí.

Rozebrání posilovače:

Pokud posilovač podsává spodem, je nutné ho vyndat celý. To znamená sundat brzdový válec (není nutné vypouštět brzdovou kapalinu) Odpojit pedál (1 segrovka) a oddělat posilovač od plechového držáku (4 matice - špatně přístupné)

Posilovač rozpůlíme tak, že jednu polovimu uchytíme (pokud je v autě není třeba) a s druhou otočíme. Jde to dost ztuha a vyžaduje to hodně síly. Vhodné je pomoci si nějakou pákou, kterou zachytíme za vyčnívající šrouby.

Posilovač se rozskočí, protože je uvniř (ne moc silná) pružina. Nyní máte dvě poloviny posilovače, mebránu nasazenou na plastovém pístu a pružinu s podložkou. Pokud máte prasklou membránu sundejte ji z pístu. Dá se to rozebrat ještě více, ale není to nutné.

1 - pružina s podložkou, 2 - horní část posilovače, 3 - píst s

membránou, 4 - dolní část posilovače s vypadlým kroužkem gufera

Opravy:

Prasklá membrána se musí vyměnit za novou. Ovšem vzhledem k tomu, že dost často náhradní díly k posilovačům nevedou ("Kupte si nový...") lze ji odmastit a něčím provizorně zalepit (silikonem, vteřinovým lepidlem) - záleží na prasklině.

Podsávání spodem je způsobeno netěsnícím guferem zalisovaným ve spodním dílci posilovače. Z gufera může být vypadlá kruhová pružinka. Tu pouze vrátíte zpět do gufera. Aby nevypadla znovu, je možné drážku po nasazení pružiny lehce zalepit silikonem. (vypadla mi opět asi po měsíci) Pokud je špatné celé gufero musí se vyměnit. (ale těžko říct, jestli ho seženete) Píst procházející guferem by měl být něčím lehce namazaný, aby v guferu nevázl a neničil ho.

Podsávání horem je v malém těsnění v horním tělěse posilovače. To je opět nejlepší řešit výměnou za nové, nebo zánovní.

Poškozený nebo zanesený ventil podtlaku je nutné vyměnit za jiný. Celé kolínko lze jednoduše silou vyndat.

Složení posilovače:

Vezmete spodek s pístem a membránou, na něj nasadíte pružinu (širší konec nahoru), na ní podložku a uzavřete to (nejlépe ve svěráku) vrchním dílem. Celek zajistíte pootočením. Předem si prohlédněte jak budete posilovač skládat. Musíte mít vývod pro podtlak na správné straně a šrouby pro hlavní brzový válec musí odpovídat původnímu umístění.

S odstupem doby:

Oprava výše zmíněné závady (podsávání spodem) mi vydržela asi měsíc. Poté pružinka gufera opět vypadla i se zmíněnou silikonovou ucpávkou. Nelze se tomu ale divit, gufero bylo opravdu velmi špatné.

Rozebrání a složení posilovače

Na závěr:

Posilovač je veden jako nerozebiratelný celek, a proto se na něj náhradní díly špatně shánějí. Ale s trochou snahy jde všechno.


Rubrika: Brzdy a spojka, Přečteno: 17145×, Komentářů: 11, Líbí se Autor: Džon
Prosim vas mam taky problem.......ked stlacim brzdny pedal tak pod brzdnym valcekom mi to sici cize nad posilovacom neviete co je tam fuc?......uz som vymenil vela posilovacov z nepojazdnych aut a stale to iste? zeby bolo na kazdom prasknuta membrana?.....a dalej mi nejde ovzdusnit brzdy mam vsetky brzdove hadicky nove aj potrubia z rozbocovacmy......a pedal mam stale mäkky stale pada až na podlahu......ked PLS napiste mi na Johny999@atlas.sk ......dik 🙂
Mně se např. ztrácela brzdovka u nových trubek a nemohl jsem přijít na to kde, tzaky to nešlo pořádně odvzdušnit...





Prolínala kolem kostky a kapala na nápravnici, takže nebylo vidět, že někde teče, až teprve při pořádné kontrole se na to přišlo...
Mrkni na podlahu k řidiči pod koberec, jestli ti to neteče z tandemového válce...🙂
Prasátka by to být mohli.
Chtel bych se zeptat porad se mi ztraci brzova kapalina . kontroloval jsem auto v dilne a nikde z podauta nic nekapalo. kola nejsou taky nikde mastny tak nevim kde by mohla byt zavadaa. mozna zadni brzove valecky diky za odpovedi
Zdravím,


Mám problém s posilovačem. Při sešlápnutí pedálu se z něj ozývá syčení. Už jsem ho měl i rozebraný a vyměnil jsem gufero a horní tesnění ale pořád to syčí. Membrána je v pořádku. Nemůže unikat vzduch kolem toho táhla,který je připevněný na pedál? Nebo délky jeho nastavení při uchycení pedálu?


Poradte, třeba i na mejl. Díky Ťéša
Měl bych jenom pár připomínek, předem podotýkám, že nevím, jak to vypadá u Rka, já to opravoval v rapidu. Posilovač je asi nejjednodušší rozebrat přímo v autě - nemusí se demontovat ty 4 špatně přístupné šrouby. Goliášem jsem povolil víčko posilovače ještě před demontáží brzdového válce, po povolení víčka jsem válec demontoval. Membránu s pístem šlo vyndat až po povolení šroubu uchycujícího brzdový pedál k pedálové konzoli, ale šlo to rozebrat bez vyndání kompletního posilovače. Závada se u mě projevovala tak, že při sešlápnutí pedálu to začalo přisávat falešnej vzduch do motoru. V celém posilovači byl velmi jemný nažloutlý prach, odkud pochází nevím, membrána, kterou jsem z toho podezříval, však byla v pořádku. Po vyčištění celého posilovače stlačeným vzduchem a zpětné montáži bylo po závadě, nepotřeboval jsem tak nic kupovat, naštěstí. Taky je možný, že se závada bude opakovat, pak bych přistoupil na nějaké další řešení. Teď mě tak napadá, to gufero na spodku by možná bez demontáže šlo vyměnit taky, je to blbě přístupný, ale kdyby se z kufru vyrazilo dolů a nový nalisovalo pomocí nějakého trnu opět z kufru, tak by se ušetřila práce s kompletní demontáží.
To horní gufero má rozměr 38-50-7
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
To Honza: ja zase sehnal ten vrchni krouzek, cislo dilu je 114595800 a stoji cca. 3-4 Kc. me by spis zajimal rozmer toho spodniho gufera, abych ho koupil nez ten posilovac rozeberu.
Při sešlápnutém pedálu se mi zvednou otáčky motoru a ze předku (nevím, jestli od posilovače) se ozve syčení. Nevíte někdo, co s tím? Dík
To gufero pro spodní píst( od pedálu) jde sehnat celkem snadno, sám jsem ho sehnal v prvním obchodě s ND, s tím vrchním tesnícím kroužkem je to horší, to jsem jestě nesehnal (nabídněte), membrána je vedena jako ND proto by s ní neměl být problem

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253